Decyzja I
Sprawdź dokładnie czy Twój samochód polubi LPG. Najlepiej zrobić to przed jego kupnem. Można poszperać na forach internetowych, zapytać eksperta, znajomych lub zaufanego montażystę instalacji autogazu. Mimo, że każdy (lub prawie każdy) samochód można wyposażyć w instalację LPG, są pojazdy które nie lubią zamiany benzyny na LPG i sprawiają problemy w trakcie eksploatacji. Warto o tym pamiętać i wybierając auto brać to pod uwagę. Wtedy jazda będzie przyjemnością.
Decyzja II
Coraz więcej producentów decyduje się na budowę własnej sieci warsztatów montujących instalacje LPG. Jakie są tego plusy dla kierowcy? Po pierwsze montaż odbywa się w miejscu, które poleca producent. Mechanicy są cyklicznie szkoleni i mają kontakt z doradcą technicznym. I rzecz najważniejsza: gwarancja realizowana przez wszystkie warsztaty w sieci na terenie całej polski. O ile jest sporo bardzo dobrych warsztatów niezależnych, o tyle mimo najszczerszych chęci, naprawę gwarancyjna wykonać można tylko w miejscu montażu instalacji LPG.
Decyzja III
To jeden z podstawowych dylematów kierowcy. Często niska cena usługi nie pozwoli na dobór instalacji i komponentów przyzwoitej jakości, bowiem montażysta, by utrzymać niską cenę korzystać będzie z najtańszych, a więc i najbardziej zawodnych elementów i dodatków. Unikać będzie dobrych preparatów antykorozyjnych, opasek itp., jednym słowem elementów, które czynią, że montaż jest fachowy i estetyczny. Balansowanie na granicy opłacalności nie pozwala takiemu montażyście kupić przyzwoitego wyposażenia warsztatowego skazując się na wegetację a nie rozwój czy nadążanie za nowinkami technologicznymi. Warsztat droższy odkłada na nowy sprzęt, stać go na wysłanie pracownika na szkolenia i podwyższanie jakości usług. W walce cenowej pozorne zwycięstwo taniej usługi zemścić się może kosztownym serwisem i problemami eksploatacyjnymi. Najważniejsze jednak w tym wszystkim jest rzetelność montażysty.
Decyzja IV
Warto zapytać montażystę co poleca do naszego auta. W końcu to on będzie ją zakładał i regulował oraz serwisował. Dobrym krokiem jest także poszperanie na internetowych forach lub bezpośrednie pytanie do eksperta. Jedno jest pewne. Zdecydowana większość konwertowanych na LPG samochodów wymaga przynajmniej instalacji sekwencyjnych, zwanych też instalacjami IV generacji. Warto zwrócić uwagę na trwałość proponowanych wtryskiwaczy. Przemyśleć dokładnie miejsce montażu wlewu gazu, przełącznika i zbiornika LPG.
Decyzja V
Jeśli nie chcemy montować instalacji za gotówkę, należy rozważyć płatność ratalną. Praktycznie każdy szanujący się warsztat ma podpisane umowy na usługi kredytowe. Nawet pobieżna kalkulacja wykaże, że taniej i szybciej jest wziąć kredyt i spłacać odsetki niż zbierać na montaż instalacji odkładając go w czasie. Przy kredycie rzędu 2600 zł, miesięczna rata (przy krótkim, rocznym kredycie) wyniesie około 300 zł, a to zapewne będzie równowartość różnicy pomiędzy kosztami jazdy na benzynie i na gazie (przy przebiegu ok. 15 tys km/rok). A po spłaceniu kredytu, realne koszty jazdy spadną prawie o połowę.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl