Obecnie reduktory nie sterują już ilością gazu dostarczanego do silnika, tak jak w instalacjach podciśnieniowych (I i II generacji). Rolę tę przejęły elektromagnetyczne wtryskiwacze.
Brak konieczności sterowania dawką paliwa uprościł konstrukcję reduktorów. Najczęściej są one konstrukcjami jednostopniowymi. Ich zadaniem jest utrzymanie stałej różnicy ciśnienia LPG w fazie gazowej dostarczanego do wtryskiwaczy (z reguły około 1 bara, w większych silnikach nawet do 1,4 bara) względem ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika.
W większości najbardziej popularnych silników o mocach do 150-200 KM nie jest to problemem. Lecz przy wyższych wartościach mocy i związanym z tym większym zapotrzebowaniem na paliwo gazowe konieczne staje się zastosowanie dwóch reduktorów, których sumaryczna wydajność będzie w stanie zaspokoić zapotrzebowanie silnika na paliwo z wymaganym zapasem. Jest to jednak rozwiązanie nie zawsze wygodne, głównie z uwagi na niewielką przestrzeń jaką pozostawiają jednostki napędowe w komorach silnikowych współczesnych samochodów.
A przecież reduktor to nie wszystko. Dochodzą do niego węże doprowadzające ciecz z układu chłodzenia, przewody miedziane lub rurki termoplastyczne doprowadzające LPG w stanie ciekłym czy wąż, którym odparowany gaz przekazywany jest listwy wtryskowej LPG.
W przypadku dwóch reduktorów liczba tych wszystkich połączeń podwaja się. Dwukrotnie wydłuża się także czas montażu. Dodatkowo dwa reduktory podwójnie obciążają instalację elektryczną samochodu (dwie cewki elektrozaworów).
Receptą na wyeliminowanie tych niedogodności, czasami także jedyną możliwą do zastosowania opcją zasilania gazowego jest zastosowanie reduktora o dużo większej wydajności.
Jej osiągniecie wcale nie jest proste, bo oprócz zapewnienia właściwej wydajności, czyli stabilnej (niezależnej od obciążenia silnika) wartości ciśnienia wyjściowego (zasilającego wtryskiwacze), reduktor musi mieć odpowiednią wydajność cieplną czyli zdolność efektywnego odparowania LPG w ilości adekwatnej do zapotrzebowania silnika.
Wydajność termiczną reduktora określa temperatura gazu na wyjściu do listwy wtryskowej, która nawet przy ekstremalnie wysokich obciążeniach silnika powinna mieć wartość minimum 10ºC. Daje to gwarancję prawidłowego odparowania LPG oraz tego, że do silnika nie przedostanie się faza ciekła LPG mogąca powodować nieprawidłowości w jego pracy, a reduktorowi nie grozi oszronienie i całkowity brak przepływu gazu.
Reduktory do dużych silników lub silników o bardzo wysokich mocach ma w swej ofercie łódzki producent instalacji gazowych, firma KME. Spełniają one wszystkie wyżej wymienione warunki, zapewniając odpowiednią ilość odparowanego gazu nawet w czasie jazdy z bardzo dużymi prędkościami samochodami wyposażonymi w silniki o dużej mocy.
Większość reduktorów oferowanych przez firmę KME ma wydajności pozwalające na zasilanie silników o mocach powyżej 300 KM.
Wydajnością na takim poziomie dysponuje już reduktor KME Gold GT, który pozwala na zasilanie silników o mocy do 330 KM, kolejny w ofercie Twin pozwala odparować gaz w ilości wystarczającej do zaspokojenia potrzeb jednostek napędowych o mocach do 395 KM, a flagowy KME Extreme może zasilać LPG w stanie gazowym silniki do 408 KM.
Wszystkie te reduktory mają po dwa króćce wyjściowe, którymi gaz kierowany jest do wtryskiwaczy LPG oraz pojedyncze układy regulacji ciśnienia gazu. Wyjątkiem jest Twin, pierwszy reduktor o tak wysokiej wydajności w ofercie KME, który ma dwa układy regulacji ciśnienia, ponieważ są to de facto połączone w jedno urządzenie dwa reduktory Tur. Stąd zdwojona regulacja ciśnienia, osobna dla obu wyjść LPG w stanie gazowym.
Oferowane przez KME reduktory znacznie ułatwiają pracę przy montażu gazowych układów zasilania do samochodów o ponadprzeciętnych parametrach. Dzięki ich zastosowaniu znacznie zmniejsza się pracochłonność związana z montażem samego reduktora w pojazdach, które i tak z reguły są dość trudne i czasochłonne w adaptacji na LPG. Użytkownik samochodu z takim reduktorem otrzymuje instalację LPG dysponującą znacznym zapasem wydajności pozwalającym na korzystanie z pełni możliwości oferowanych przez układ napędowy.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html