Sterowniki STAG QBOX Plus i STAG QNEXT Plus są zintegrowane z emulatorem poziomu paliwa (FLE – Fuel Level Emulator). Znajduje on zastosowanie w samochodach, w których poziom paliwa w zbiorniku jest obliczany na podstawie ilości benzyny dawkowanej przez układ wtryskowy.
Przypomnijmy, że w sekwencyjnych systemach zasilania gazowego podstawowym sygnałem sterującym jest właśnie sygnał pracujących wtryskiwaczy benzynowych, który po odpowiedniej obróbce steruje wtryskiwaczami gazowymi. Sterownik benzynowy pracuje w trybie zasilania LPG tak jak na benzynie, sterując wtryskiwaczami benzynowymi. Nie ma jednak „świadomości”, że de facto steruje dostarczaniem do silnika paliwa gazowego.
Algorytm sterownika cały czas zlicza dawkę benzyny, co powoduje, że obniżanie wskazówki poziomu benzyny. Następuje pozorne obniżenie poziomu benzyny w zbiorniku, pomimo tego, że samochód porusza się na LPG.
Aby temu zapobiec stosuje się emulatory poziomu benzyny, które przywracają wskazanie na tablicy przyrządów do rzeczywistego poziomu. Taki właśnie emulator zastosowano w sterownikach LPG STAG QBOX Plus i STAG QNEXT Plus.
Znajduje on zastosowanie przede wszystkim w samochodach francuskich (Grupa PSA) i Renault, choć zjawisko pozornego ubywania benzyny występuje także w niektórych modelach Hondy, Mercedesa, a także w niektórych Chevroletach.
Takie samo urządzenie (emulator poziomu paliwa – FLE) ma „na pokładzie” także, przeznaczony do sterowania instalacją LPG w większych silnikach (5-, 6- i 8-cylindrowych), sterownik STAG QMAX Plus.
To jednak nie koniec listy dodatkowych urządzeń zintegrowanych z QMAXem. Oprócz emulatora poziomu paliwa zastosowano w nim także emulator ciśnienia paliwa (FPE – Fuel Pressure Emulator), który jest stosowany w samochodach, w których w szynie paliwowej stosowany jest czujnik ciśnienia paliwa.
Jak wiadomo w czasie pracy silnika na LPG odcięcie zasilania benzyną polega na wyłączeniu wtryskiwaczy benzynowych. Pompa paliwa cały czas pracuje, co generuje w benzynowej listwie wtryskowej wzrost ciśnienia.
W samochodach wyposażonych w czujnik ciśnienia paliwa w listwie wzrost ten jest wykrywany, a sterownik benzynowy interpretuje go jako błąd. Emulator ciśnienia paliwa emuluje właściwy sygnał czujnika ciśnienia, dzięki czemu sterownik benzynowy nie koduje błędu. Czujniki ciśnienia paliwa można spotkać w niektórych modelach Volvo, Forda, Opla i Chevroleta oraz Jaguarach.
Jak zapowiadają przedstawiciele firmy AC to nie koniec integrowania w sterownikach LPG urządzeń dotychczas występujących oddzielnie. Częścią sterowników niedługo staną się być może wariatory kąta wyprzedzenia zapłonu.
Integracja w sterownikach LPG dodatkowych urządzeń jest wymogiem rynku, który oczekuje rozwiązań niezawodnych, łatwych w montażu i uruchamianiu, a przy tym przystępnych cenowo. Właśnie zintegrowanie w sterownikach nowych funkcji zapewnia spełnienie wszystkich tych warunków. Sterownik jest łatwiejszy do podłączenia. Wiązki elektryczne emulatorów wchodzą w skład wiązki sterownika, dzięki czemu uproszczone jest podłączenie emulatora (odpada podłączanie zasilania i plusa po zapłonie). Wszystko w trosce o wygodę montażu, a tym samym zmniejszenie kosztów, które jak wiadomo są, nie tylko na naszym rynku, bardzo ważnym argumentem decydującym o wyborze marki instalacji gazowej.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl