6. Z kim rozmawiać?
Przygodę z autogazem w firmie najlepiej zacząć od zbierania cudzych doświadczeń. W ten sposób można podpatrzeć dobre pomysły i uniknąć błędów popełnionych przez innych. Oczywiście, każda firma ma swoje sekrety i nie wszyscy będą skorzy do wykładania całej kawy na ławę, ale spotkania i imprezy targowe branży flotowej to zawsze dobra okazja, by nawiązać kontakty i zasięgnąć języka. Można podejść do sprawy ambitnie i samemu wyważać otwarte drzwi, ale powstaje pytanie: po co? Jeżeli chce się budować stację i/lub warsztat obsługujący gazową flotę, warto by też porozmawiać ze strażakami i urzędnikami nadzoru budowlanego, co w Polsce niestety może się skończyć gwałtownym zgaszeniem wszelkiego zapału, ale na szczęście w USA ludzie widzą więcej rozwiązań niż problemów.
7. Po co w ogóle ten autogaz? Co zamierzam dzięki niemu osiągnąć?
Wbrew pozorom, to wcale nie jest głupie pytanie. Chodzi o to, żeby decyzja o „przesiadce” z benzyny na LPG była przemyślana i poparta solidnymi obliczeniami. Wszystko jedno, czy czynnikiem decydującym jest chęć zaoszczędzenia pieniędzy czy zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne, niczego w biznesie nie powinno się robić impulsywnie. Dwie firmy w okolicy zmieniły sposób zasilania swoich samochodów z benzyny na gaz i liczą pieniądze? Świetnie, ale to jeszcze nie dowód, że to działa zawsze i wszędzie. Poza tym, ludzie mogą pytać o powód decyzji o konwersji i warto mieć w zanadrzu mocne argumenty, by pokazać, że naprawdę wierzy się w to, co się robi.
8. Jak pochwalić się sukcesem?
Nie byłoby USA bez odpowiedniej propagandy sukcesu. Ale żarty na bok – chodzi głównie o to, by udowodnić sukces i móc wykazać się (głównie przed przełożonymi) konkretnymi, namacalnymi korzyściami z wdrożonego rozwiązania. Sugerowanym przez autorów poradnika sposobem jest dokumentowanie wydatków. Najlepiej zacząć jeszcze przed przejściem na LPG, by potem móc łatwo zestawić ponoszone koszty i dowieść, że zmiana okazała się na lepsze, bo zredukowała firmowe wydatki. Wszystko się przyda: rachunki za tankowanie, naprawy i rutynowe przeglądy – im więcej, tym lepiej. Niech dokumenty mówią same za siebie, gdy przyjdzie do rozliczeń i podsumowań.
9. Kim są moi orędownicy?
Nic tak nie podkopuje dobrych pomysłów i nie zabija zespołowego entuzjazmu, jak sceptycyzm. Dobrze jest zatem mieć wokół siebie ludzi, którzy wierzą w sens i powodzenie przestawienia firmowej floty z benzyny na LPG i będą śmiało na ten temat mówić, gdy tylko ktoś ich zapyta (a czasem nawet bez pytania). W ten sposób zbuduje się wokół całego przedsięwzięcia aurę sukcesu na długo przed przekręceniem kluczyka w stacyjce pierwszego gazowego samochodu w firmie. I nie, nie chodzi o malowanie trawy na zielono i wmawianie komukolwiek, że idzie świetnie, kiedy tak naprawdę wszystko się wali, chodzi o to, by nie dać się wiecznym malkontentom, którzy we wszystkim widzą problemy i nie lubią zmian z zasady. A gdy już wdrożenie będzie zakończone, efekty powinny same przekonać do siebie wszelkich pozostałych niedowiarków.
W gruncie rzeczy nie wygląda to wszystko diametralnie inaczej niż u nas. Owszem, etatowych narzekaczy może i mamy więcej, a więc na tym polu widać różnicę. Obce są nam problemy braku stacji LPG i nie musimy wybierać między samochodami jedno- a dwupaliwowymi, ale w gruncie rzeczy wprowadzenie autogazu do firmowej floty to proces o zbliżonym przebiegu. Pod tym względem jesteśmy zatem spokojni o rozwój branży LPG w Stanach, zastanawia nas natomiast co innego: kiedy na rynku USA pojawią się pierwsze gazowe samochody dla przeciętnego Johnsona? To jednak opowieść na zupełnie inną okazję.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl