Grzegorz Dąbrowski, Szkoleniowiec – Diagnostyka Samochodowa Bosch: Pierwszym elementem współpracy są szkolenia, zarówno krótsze, bezpłatne, organizowane z pomocą naszych dystrybutorów w terenie, jak i płatne, odbywające się w siedzibie naszej firmy. Dlaczego? Zanim instalacja LPG zostanie zamontowana do samochodu, trzeba prawidłowo ocenić, jaki jej typ będzie odpowiedni do danego systemu wtryskowego. Okazuje się, że w tym momencie potrzebna jest gruntowna wiedza na temat zasad działania systemu sterowania, ponieważ nie tylko prawidłowy dobór instalacji, ale też poprawny jej montaż decyduje o bezawaryjnym i wieloletnim prawidłowym działaniu układu zasilania LPG. Montażysta musi odbyć zatem szkolenie z diagnostyki i naprawy układów wtryskowych benzyny. Coraz częściej systemy LPG można też znaleźć w samochodach ciężarowych i tu wiedza na temat układów wtryskowych diesla też jest konieczna. Często potrzebne są informacje dotyczące funkcjonowania innych systemów sterowania, ponieważ po demontażu niektórych elementów instalacji fabrycznej istnieje konieczność wykasowania pamięci błędów lub ponownego zakodowania ich w sterowniku. Okresowo organizowane są także specjalne akcje promocyjne skierowane głównie do warsztatów montujących instalacje LPG – obejmują one produkty, które mamy w ofercie. Dotyczy to zarówno części samochodowych (np. elementów układu zapłonowego), jak również urządzeń diagnostycznych (np. analizatorów spalin).
gazeo.pl: Czy branża LPG to duży odbiorca urządzeń Bosch?
G.D. Myślę, że jest to istotny odsetek naszej sprzedaży, którego brak na pewno byłby odczuwalny. Warsztaty LPG są odbiorcami głównie analizatorów spalin i testerów usterek. Nie należy zapominać o firmach, które montują instalacje gazowe niejako przy okazji innych usług, z których głównie się utrzymują. Tu sprzedawany jest też szeroki asortyment urządzeń wykorzystywanych także podczas montażu i napraw instalacji LPG.
gazeo.pl: Jakie są perspektywy rozwoju współpracy z warsztatami LPG w kontekście rosnących cen paliw i zwiększającej się popularności systemów gazowych do silników Diesla?
G.D. Analogiczne do sektora montażu instalacji przeznaczonych do systemów benzynowych. W przypadku systemów dieslowskich Bosch jest dominującym oferentem dla producentów samochodów. Można wyobrazić sobie, że warsztat chcący oferować instalacje gazowe będzie musiał dysponować określoną wiedzą dotyczącą samego systemu dieslowskiego. Tutaj Bosch oferuje szkolenia dla mechaników, na których dokładnie omówione jest działanie, diagnoza i naprawy systemów zasilania olejem napędowym. Wymagają one również wyspecjalizowanego wyposażenia warsztatowego oraz znajomości jego wykorzystania. Idealnym z punktu widzenia warsztatu wydaje się połączenie kompetencji dotyczącej systemów dieslowskich z know-how w dziedzinie układów LPG. W takim przypadku Bosch staje się idealnym partnerem.
gazeo.pl: W jaki sposób dostosowujecie możliwości urządzeń diagnostycznych do zmieniających się bardzo szybko systemów stosowanych w samochodach?
G.D. Pojawiające się nowe lub zmienione systemy sterowania generują konieczność uzupełniania przez klientów możliwości diagnostycznych używanych przez nich urządzeń. Zwłaszcza testery usterek wymagają ciągłego wzbogacania o nowe możliwości programowe. Mamy w swojej ofercie aktualizacje oprogramowania urządzeń, począwszy od zakupu jednorazowego, poprzez formy abonamentu rocznego, na umowach trzy- i czteroletnich kończąc.
gazeo.pl: Czy aktualizacjom podlegają tylko testery?
G.D. Oczywiście, że nie. Mamy w ofercie także uzupełnienia baz danych do innych urządzeń, takich jak sprzęt do obsługi układów klimatyzacji, geometrii zawieszenia, testerów akumulatorów, stanowisk probierczych diesla i wielu innych. Aby klient mógł uniknąć kosztów obsługi serwisowej, może zamówić sobie bazę danych i wgrać ją we własnym zakresie.
gazeo.pl: Czy urządzenia diagnostyczne można modernizować także w inny sposób?
G.D. Możliwość rozbudowy czy modernizacji sprzętu w późniejszym okresie jest ważnym atutem w rozmowach z użytkownikiem. Mamy w ofercie także modułowy system zakupu urządzeń. Klient może zacząć od zakupu testera usterek z minimalną wersją oprogramowania. Następnie rozbudowuje go o elementy oprogramowania SIS i mechaniki. Możliwe jest również wzbogacenie urządzenia o inne moduły, takie jak FSA 500 czy BEA 050, które mogą być, z pomocą odpowiedniego oprogramowania, sterowane przy użyciu komputera klienta. Idąc o krok dalej, można połączyć moduły urządzeń i urządzenia w sieć warsztatową, a następnie całość z siecią globalną.
gazeo.pl: Internet staje się dziś nieodzownym elementem prowadzenia firmy. Czy urządzenia Bosch można także kupić online?
G.D. To konieczność. Wychodząc naprzeciw wyzwaniom XXI wieku, gdzie jednym z synonimów jest permanentny brak czasu, stworzona została platforma internetowa dla klientów chcących nabyć urządzenia w ofercie leasingowej, gdzie formalności zostały ograniczone do niezbędnego minimum. Nasza strona daje możliwość wyboru urządzenia lub całych zestawów diagnostycznych i oprogramowania oraz dokonania symulacji ewentualnych kosztów. W momencie podjęcia pozytywnej decyzji klient może sam wypełnić i wysłać formularz zamówienia lub nawet zlecić jego wykonanie przedstawicielowi handlowemu upoważnionego dystrybutora.
gazeo.pl: Dziękuję za rozmowę.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl