Oprócz wiedzy konieczne jest również odpowiednie wyposażenie, które daje możliwość oceny działania tych układów, a tym samym pozwala odpowiednio skalibrować nowo zamontowany gazowy układ zasilania oraz diagnozować go w trakcie eksploatacji. Jest też często niezbędny do zlokalizowania miejsca uszkodzenia, wykonania skutecznej naprawy i ponownej kalibracji systemu po jej wykonaniu.
Z tego powodu jednym z najważniejszych urządzeń diagnostycznych w warsztacie montażu i obsługi instalacji gazowych jest tester OBD, który umożliwia obserwację korekt układu benzynowego (krótko- i długoterminowej) oraz pozwala na odczyt i kasowanie błędów zapisywanych w sterowniku. Właściwa interpretacja tych parametrów pozwala na ocenę poprawności pracy zarówno benzynowego jak i gazowego układu zasilania, który jak wiadomo jest we współczesnych samochodach ściśle powiązany z pracą sterownika benzynowego (odpowiednio obrobione sygnały sterujące wtryskiwaczami benzynowymi są wykorzystywane do sterowania wtryskiwaczami gazu). Ponadto tester OBD ma możliwość odczytu kodów błędów i ich wykasowania czyli pomaga w zlokalizowaniu usterek monitorowanych przez układ OBD czujników lub obwodów, w których one pracują.
Tego typu urządzenia oferuje firma NET-KOM. Są to proste testery z serii DOMINATOR oraz bardziej rozbudowane uniwersalne systemy diagnostyczne CDIF/2.
W odróżnieniu od DOMINATORA, CDIF/2 jest interfejsem podłączanym pomiędzy złącze diagnostyczne pojazdu, a komputer (najczęściej laptop), również bezprzewodowo (WiFi).
Urządzenie występuje w dwóch wersjach: pełnej CDIF/2 i CDIF/2 MINI.
CDIF/2 oprócz obsługi systemów OBD oraz możliwości diagnozowania wszelkich układów elektronicznych w samochodzie oferuje także oscyloskop wielokanałowy, który pozwala na ocenę działania czujników i elementów wykonawczych, generator sygnałów (zasilanie czujników i innych elementów, generowanie sygnałów o zmiennych przebiegach), sterownik elementów wykonawczych (wtryskiwaczy, cewek zapłonowych, silników krokowych) oraz możliwość wykonywania pomiarów bezpośrednich (tak jak z wykorzystaniem zwykłego multimetra).
Wersja CDIF/2 MINI jest zubożoną wersją podstawowego urządzenia CDIF/2. Nie dysponuje ona dodatkami w postaci oscyloskopu, generatora i sterownika. Należy pamiętać, że nie ma możliwości rozbudowania wersji CDIF/2 MINI do pełnego CDIF/2.
System diagnostyczny CDIF/2 dysponuje także funkcją menadżera serwisowego, którego zasadniczym zadaniem jest rejestracja podstawowych informacji dotyczących pracy sterownika, jego niedomagań i usterek. Dodatkowo w ramach menadżera serwisowego można tworzyć bazę danych klientów i pojazdów. Umożliwia on także rejestrację wykonanych usług serwisowych i napraw, a także zarządzanie zleceniami w warsztacie.
Aktualizacja oprogramowania urządzeń CDIF/2 jest możliwa dla użytkowników opłacających abonament. Jego opłacanie nie jest obowiązkowe, jednak wybranie tej opcji jest dla użytkownika korzystne, ponieważ może on liczyć na pomoc techniczną ze strony producenta oraz dostęp do zasobów tzw. strefy użytkownika (po zalogowaniu na stronie producenta). Obejmują one bazę wzorców sygnałów dla oscyloskopu i generatora oraz czytelnię z poradami technicznymi, procedurami naprawczymi i wieloma innymi przydatnymi dokumentami.
Oprócz szerokiej gamy testerów oferta NET-KOM obejmuje również inne urządzenia stosowane w serwisach samochodowych, w tym także montujące i obsługujące gazowe systemy zasilania.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl