Auto wykorzystywane jest przez firmę GasCar z Chojnic, która zajmuje się m. in. montażem instalacji LPG w samochodach z silnikami Diesla. Wyposażone w instalację gazową Vito jest nie tylko pojazdem demonstracyjnym i wizytówką firmy, lecz także mobilnym warsztatem montażu instalacji gazodiesla. Zwykle bowiem konwersji poddawane są samochody ciężarowe. Szanując czas klienta/przewoźnika, montażyści instalacji LPG dojeżdżają do miejsca parkowania ciężarówki, by w ciągu jednego dnia dokonać montażu systemu LPG.
Wewnątrz furgonu zamontowano niezbędne wyposażenie warsztatowe. Znalazły się tam: regał warsztatowy, wózek narzędziowy, spawarka, liczne elektrorzędzia, oscyloskop, laptop serwisowy i inne urządzenia pomiarowe. W aucie zamontowano także przetwornicę napięcia i dodatkowe oświetlenie. Oprócz tego ładownia mieści zwykle koło zapasowe, przygotowane do montażu instalacje gazodiesla oraz zbiorniki (często dużych rozmiarów) wraz z mocowaniami do ramy.
Prezentowany Mercedes Vito napędzany jest 109-konnym silnikiem z rodziny CDI, o pojemności 2,2 litra. Pod maskę trafiła instalacja DegaMix z wtryskiwaczami I-PLUS i reduktorem Fiore Forte. W miejscu koła zapasowego zamontowano toroidalny zbiornik gazu MoreMo o pojemności wodnej 45 litrów (średnica 600 mm, wysokość 200 mm). Wlew gazu umiejscowiono estetycznie, pod klapką, obok wlewu oleju napędowego.
Co zmieniło się po zamontowaniu instalacji LPG?
Przy okazji udziału w strefie autogazu gazeo.pl na zlocie Master Truck 2012, auto trafiło na hamownię podwoziową, na której dokonano pomiaru mocy i momentu obrotowego prezentowanego samochodu. Przypomnijmy: nominalnie Mercedes powinien dysponować 109 KM. Podczas pomiaru okazało się natomiast, że auto jest (fabrycznie!) aż o 12 KM mocniejsze. Dodatkowo, po włączeniu instalacji LPG moc wzrosła aż do 146 KM! To właśnie wzrost mocy i momentu obrotowego (z 282 do 324 Nm!) odpowiada za niższe spalanie, gdyż kierowca delikatniej obchodzi się z pedałem gazu.
Latem, w momencie dokonywania konwersji, licznik samochodu wskazywał 96 tys. km. W ciągu trzech miesięcy intensywnej eksploatacji Vito pokonywał średnio 9 tys. km miesięcznie (łącznie 27 tys. km). Przed montażem instalacji LPG samochód palił 10 l ON na 100 km. Po założeniu instalacji LPG i dokładnej regulacji, Vito zużywa średnio 6 l ON + 3 l LPG na 100 km.
Co za ile:
100 km na samym ON to koszt 57,5 zł, przy mieszance ON i LPG koszt spada do 42,72 zł/100 km. Aby pokonać 27 tys. km na ON, należy liczyć się z wydatkiem 15525 zł (cena ON – 5,75, LPG – 2,72 zł/l.). Ten sam dystans przejechany z instalacją gazodiesla kosztował 11534 zł, zatem kwartalne oszczędności wyniosły 3991 zł. W skali roku, właściciel prezentowanego Mercedesa Vito z zamontowaną instalacją gazodiesla może liczyć na oszczędności rzędu 15-16 tys zł!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl