Obecnie oferowane sterowniki Agis P12 i Agis P12 Mini są bezpośrednimi następcami oferowanych do niedawna Agisów: OBD/CAN i Mini, różniąc się jednak diametralnie od swych poprzedników. Sterowniki zbudowano na zupełnie nowych platformach sprzętowych, z szybkimi i wydajnymi procesorami, co zapewnia bezproblemową współpracę z systemami benzynowymi w czasie rzeczywistym.
Flagowy Agis P12 jest sterownikiem sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie gazowej (IV generacja), który komunikuje się poprzez magistralę CAN z systemem diagnostyki pokładowej pojazdu OBD (On Board Diagnostics). Dzięki temu sterownik ma możliwość diagnozowania sterownika układu benzynowego z wykorzystaniem oprogramowania gazowego układu zasilania.
Instalacja gazowa z tym sterownikiem zawsze idealnie współpracuje z benzynowym układem zasilania, ponieważ korekty systemu OBD są monitorowane na bieżąco i w takim samym trybie zmieniane. Dzięki temu silnik zawsze pracuje na odpowiednich nastawach, a tym samym w zakresie, określonych w homologacji, wymagań emisyjnych. Zastosowanie szybkiego procesora pozwoliło na rozbudowanie liczby obsługiwanych protokołów OBD o ich wersje analogowe ISO/KWP. Obecnie sterownik ma możliwość komunikacji przez magistralę CAN (11 i 29 bit) oraz protokoły ISO 15765-4, ISO 91141-2 i ISO 14230 (KWP 2000), umożliwiając mapowanie bezpośrednio z nastaw systemu OBD pojazdu. Dzięki temu sterownik gazowego układu zasilania pracuje prawidłowo w każdych warunkach obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Korekty OBD (krótko- i długoterminowa) są wykorzystywane przez algorytm sterownika do wyznaczenia mapy korekt od czasu wtrysku i prędkości obrotowej silnika. Sterownik Agis P12 po wstępnej kalibracji bez obciążenia nie wymaga już w czasie jazdy mapowania na benzynie, co jest unikalnym na rynku rozwiązaniem.
Kalibracja z wykorzystaniem korekt systemu OBD jest stosunkowo prosta, lecz sterownik oferuje jeszcze prostsze rozwiązanie. Zdefiniowanie na początku kalibracji typu układu wtryskowego benzyny i wtryskiwaczy benzynowych powoduje, że system proponuje wstępną mapę układu gazowego, którą można zaakceptować lub nie. W większości, najbardziej popularnych samochodów opcja ta jest zupełnie wystarczająca dla poprawnego działania systemu zasilania gazowego.
W Agisie P12 zmieniono algorytm rozgrzewania wtryskiwaczy. Dzięki temu, pierwsze przełączenie na zasilanie gazem, nawet w bardzo niskich temperaturach otoczenia jest praktycznie niezauważalne. Oprócz przygotowania wtryskiwaczy do pracy algorytm sterownika zapewnia usunięcie zimnego gazu z przewodów układu niskiego ciśnienia i napełnienie ich gazem z rozgrzanego reduktora-parownika. Ryzyko wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości w krytycznym momencie, jakim jest pierwsze przełączenie, jest bardzo niewielkie.
Agis P12 ma również ulepszone procedury diagnostyczne. System wykrywa rozwarcie w obwodach wtryskiwaczy gazowych oraz przekroczenie dopuszczalnej wartości prądu (uszkodzenie cewki) we wtryskiwaczach gazowych.
Agis P12 jest dostępny w wersjach do silników 4- (Agis P12 I4), 6- (Agis P12 I6) i 8-cylindrowych (Agis P12 I8). Agis P12 I4 obsługuje także silniki 3-cylindrowe, a wersja I6 z powodzeniem może zasilać silniki 5-cylindrowe.
Agis P12 Mini jest uproszczoną wersją sterownika Agis P12. Zachowuje wszystkie jego funkcje, parametry pracy i sposób kalibracji. Uproszczeniem w stosunku do większego brata jest możliwość zasilania gazem jedynie silników o 4 cylindrach oraz brak możliwości współpracy z systemem OBD pojazdu. Agis P12 Mini jest oferowany w znacznie mniejszej w stosunku do Agisa P12, wykonanej z tworzywa, obudowie.
Oba sterowniki są homologowane pod kątem sterowania gazowymi układami zasilania wykorzystującymi LPG i CNG, co ułatwia sprzedaż na różnych, często egzotycznych z naszego punktu widzenia rynkach.
Nowe Agisy to nowoczesne konstrukcje, zarówno pod względem zastosowanej elektroniki jak i precyzyjnie działających algorytmów składających się na ich oprogramowanie. Z pewnością jednak nie stanowią ostatniego słowa App Studio s.c. w konstrukcji nowoczesnych systemów zasilania do silników spalinowych.
Zobacz stronę producenta:
APPwczytywanie wyników...
Cena: 351.27 zł
Cena: 497.70 zł
Cena: 576.00 zł
Cena: 594.00 zł
Cena: 1431.82 zł
Cena: 1420.45 zł
Cena: 1829.55 zł
Cena: 1585.22 zł
Cena: 2250.00 zł
Cena: 613.64 zł
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl