Kiedyś Apis, teraz Agis
Pierwsze listwy wtryskowe, wtedy jeszcze pod nazwą Apis, weszły do oferty App Studio w 2008 r. Później pojawiły się pojedyncze wtryskiwacze Apis Solo. Obecnie oferowane przez App Studio wtryskiwacze Agis mają znacznie zmienioną konstrukcję, z której w maksymalnym stopniu wyeliminowano elementy metalowe. Pozwoliło to na większy udział w produkcji technologii opartych o wtrysk tworzyw sztucznych, co zapewnia niskie koszty wytwarzania (dzięki możliwości automatyzacji) przy odpowiednim poziomie jakości i powtarzalności produkcji.
Założenia
Przy konstruowaniu wtryskiwaczy Agis I-12 skupiono się przede wszystkim na zoptymalizowaniu ich pracy w niskich temperaturach otoczenia, szczególnie w momencie przełączania silnika na zasilanie gazem.
Klimat w naszym kraju jest bardzo wymagający dla wtryskiwaczy, które latem muszą pracować w szczególnie wysokich temperaturach otoczenia. Natomiast zimą, kiedy temperatury spadają do -20° C pierwsze przełączenie silnika na zasilanie LPG, szczególnie kiedy próg temperatury jest ustawiony stosunkowo nisko, może okazać się niezbyt płynne, a w specyficznych warunkach może zakończyć się unieruchomieniem jednostki napędowej.
Przeprowadzone w warunkach polskiej zimy testy wtryskiwaczy wypadły bardzo pomyślnie. Silniki samochodów po przełączeniu na zasilanie LPG pracowały stabilnie, bez zachwiań prędkości obrotowej i tendencji do gaśnięcia. Świadczy to o tym, że znajdujące się w LPG oleiste frakcje osadzające się w gazowym układzie zasilania (w tym także we wtryskiwaczach) w minimalnym stopniu wpływają na pracę nowych wtryskiwaczy Agis.
Najważniejsza zmiana
W stosunku do wcześniej oferowanych wtryskiwaczy w nowych Agisach zmieniono konstrukcję magnetyczną. Element otwierający przepływ gazu jest wciągany przez elektromagnes ze znacznie większą siłą, co pozwoliło zwiększyć prędkość z jaką Agis się otwiera i zdecydowanie poprawiło właściwości w warunkach przełączania na zasilanie gazowe w niskich temperaturach otoczenia.
Korpus z tworzywa
Na zachowanie wtryskiwaczy w niskich temperaturach zewnętrznych pozytywnie wpływa także korpus wykonany z tworzywa sztucznego. Dzięki niemu Agis I-12 ma niewielką bezwładność cieplną. Nawet niewielka ilość ciepła jest w stanie go ogrzać, co w warunkach zimnego przełączania jest bardzo istotne.
Montaż pojedynczy
Wtryskiwacze Agis są zdecydowanie mniejsze od oferowanych wcześniej Apisów Solo, choć podobnie jak one są przystosowane do montażu pojedynczego. Dzięki temu mogą być umieszczone bliżej kolektora dolotowego, co pozytywnie wpływa na pracę silnika na gazie.
Przyszłość (montaż w listwie)
Z uwagi na duże zapotrzebowanie rynku w przyszłym roku pojawi się możliwość spinania zatrzaskami pojedynczych wtryskiwaczy Agis i tworzenia w ten sposób zwartej listwy. Duża liczba warsztatów jest przywiązana do takiego rozwiązania, co w ich opinii przyspiesza montaż.
Listwa będzie miała możliwość montażu do 4 wtryskiwaczy. Oprócz tego będą w niej króćce do zamontowania czujnika temperatury oraz MAP-sensora. Jeśli w systemie nie jest używany czujnik temperatury można w jego miejscu zamontować piąty wtryskiwacz. W przypadku konwersji silników 3- i 2-cylindrowych zbędne króćce w listwie będą zaślepiane.
Wtryskiwacz Agis przejdzie kosmetyczne zmiany dostosowujące go do montażu w listwie, ale nadal zachowa możliwość montażu pojedynczego. Zamiast dwustronnych łączników służących do wpinania w listwę wtryskiwacz będzie wyposażony w króciec z możliwością podłączenia elastycznego przewodu gazowego.
Podsumowanie
Śledzenie potrzeb warsztatów montujących to bardzo cenna cecha rodzimych producentów, którzy dzięki temu dostosowują swe produkty do wymagań rynku. Jednak wyważenie tych potrzeb wymaga dużego doświadczenia tak, aby wprowadzone zmiany służyły większości montażystów. Dostosowanie przez App Studio wtryskiwaczy Agis I-12 do montażu w listwie w pewnych sytuacjach z pewnością będzie wygodniejszym rozwiązaniem.
Zobacz stronę producenta:
APPwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl