Instalacja jest oferowana do Fabii z roku modelowego 2020 z silnikiem 1.0 TSI (DKLD) o mocy 95 KM (70 kW). Podobnie jak w innych modelach montaż tego zestawu jest przeprowadzany w serwisach marki Skoda. Odbywa się on w formule 0 km, tzn. zanim samochód trafi do klienta. Zestaw można zamontować także w aucie już użytkowanym, w zależności od preferencji użytkownika.
fot. LANDI RENZO PolskaSterownik DI60 stosowany w zestawie montażowym instalacji LPG do Skody Fabii 1.0 TSI wraz z dedykowanym do tego pojazdu wspornikiem
Zestaw montażowy, w zgodzie z filozofią współpracy obu firm, przygotowany jako premontowany (wstępnie zmontowany). Ułatwia on montaż i przyspiesza go zapewniając 100-procentową powtarzalność. Ma to duże znaczenie w kontekście obsługi i późniejszego serwisowania auta i instalacji LPG w sieci marki Skoda.
O szczegóły dotyczące zestawu montażowego do Fabii 1.0 TSI zapytaliśmy Tomasza Krawca z firmy LANDI RENZO Polska.
gazeo.pl.: Czy zestaw do Fabii 1.0 TSI to całkowita nowość, czy też wykorzystuje rozwiązania stosowane już wcześniej w tej jednostce napędowej?
Tomasz Krawiec, LANDI RENZO Polska.: Zestaw premontowany do silnika 1.0 TSI jest już dobrze znany w wielu modelach Skody. Był on montowany w serwisach Skody w Rapidach 1.0 CHZB/C i Fabiach 1.0 CHZB/C w latach 2016-2018. W prezentowanym rozwiązaniu użyto emulatora temperatury silnika zamiast wariatora kąta wyprzedzenia zapłonu. Jest to dokładnie ten sam emulator jaki zastosowano w Skodzie Scali 1.0 TSI (DKRF). Zasada działania instalacji LPG w Fabii 1.0 TSI (DKLD) jest identyczna jak dla modelu Scala 1.0 TSI (DKRF).
Jakie elementy wchodzą w skład zestawu i które z nich są premontowane?
W skład zestawu do Skody Fabii 1.0 TSI wchodzą:
fot. LANDI RENZO PolskaReduktor LANDI RENZO LI-10 Turbo wraz z wężami wodnymi, przewodem gazowym i filtrem fazy lotnej
- Reduktor LI-10 Turbo przykręcony do dedykowanego wspornika wraz z wężami wodnymi i filtrem fazy gazowej UFI,
- Listwa wtryskowa GIRS przykręcona do dedykowanego wspornika wraz z wężem zasilającym, na którym zamontowany jest czujnik ciśnienia i temperatury gazu LR 025,
- Sterownik DI60 przykręcony do dedykowanego wspornika wraz z emulatorem temperatury cieczy.
Jakie są wymagania obsługowe instalacji (przeglądy i ich zakres)?
Od rocznika modelowego 2020 Fabia ma przeglądy co 30 tys. km. W zakresie czynności związanych z instalacją gazową jest wymiana obydwu filtrów (fazy ciekłej i gazowej) oraz świec zapłonowych.
Jakie zużycie paliwa zanotowaliście Państwo w czasie prób tego auta?
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to mogę podać średnią wartość jaką uzyskałem jeżdżąc tym samochodem. Zatem średnio (pół na pół – miasto i trasa) auto zużywało 7,2 l LPG i 1,1 l benzyny na 100 km.
Jak wyglądało przygotowanie serwisów do montażu tego zestawu i obsługi samochodu w wersji LPG?
Autoryzowane stacje obsługi Skody od wielu lat mają do czynienia z tymi zestawami (Rapid 1.0 CHZB/C i Fabia 1.0 CHZB/C). Nie ma zatem żadnego problemu w zakresie obsługi serwisowej i montażu tych instalacji. Nie są to czynności w żaden sposób bardziej skomplikowane niż przy instalacjach do silników z pośrednim wtryskiem benzyny (MPI).
Dziękuję.
Czekamy na pierwsze opinie z rynku. Może Skoda udostępni taki samochód jako testowy? Zobaczymy.