Czytelnicy gazeo.pl na pewno pamiętają tę nazwę za sprawą kilku niezwykłych pojazdów przygotowanych przez Niemców do tej pory: Chevroleta Matiza (Sparka), który na dystansie 100 km spala autogaz o wartości zaledwie 3 euro, dwukolorowy Opel Insignia (sedan i kombi) czy Chevrolet Captiva w „księżycowej” wersji Moonlander. Tym razem na warsztat trafiła sympatyczna miniaturowa terenówka produkcji japońskich specjalistów od „kieszonkowej” motoryzacji. Terios dostał potężne koła obute w opony do pokonywania wydm, orurowanie, maskujące wzory na nadwoziu i we wnętrzu, halogeny przednie i dachowe oraz, co najważniejsze, instalację LPG!
Pod maską pracuje 1,5-litrowy czterocylindrowiec o mocy 105 KM, przekazujący siłę napędową na cztery koła o rozmiarze 7Jx16 za pośrednictwem opon typu all-terrain firmy BF Goodrich, o wielkości 225/75R16.
Desert Mouse stąpa po ziemi pewniej niż standardowy Terios także dzięki zamontowanym w piastach dystansom, które powiększyły rozstaw kół auta (o 30 mm z przodu i 50 z tyłu) i optycznie je poszerzyły. Modyfikacje nie ominęły i wnętrza - na fotelach, tylnej kanapie, a nawet zbiorniku (!) znalazła się nowa, pasująca do karoserii tapicerka w stylu moro (naszym zdaniem dość dyskusyjna pod względem estetycznym, ale to rzecz gustu), zaś na desce rozdzielczej zainstalowano iPoda Touch ze zintegrowanym modułem GPS, podpowiadającym drogę do najbliższej stacji sprzedającej gaz.
Tenże gaz sprawia zaś, że „szczuroskoczek” emituje o 10% mniej dwutlenku węgla niż w standardowej wersji benzynowej. Tym samym Terios stał się jednym z najbardziej przyjaznych środowisku modeli w swojej klasie. Pytanie tylko, jakie modele jeszcze do niej należą - przy całej mnogości pseudoterenówek na rynku, modelu równie małego ze świecą by szukać. Może tylko Suzuki Jimny... Chyba że spojrzymy na SUV-y ogólnie, bez podziału na rozmiary, ale wtedy Daihatsu okazałoby się najbardziej ekologiczne nawet bez zmiany rodzaju paliwa. Mniejsza o to - grunt, że można zamówić system LPG i, poza świadomością przyczyniania się jedynie w minimalnym stopniu do potęgowania efektu cieplarnianego, cieszyć się wyraźnie niższymi kosztami eksploatacji. W Niemczech, gdzie opracowano to niecodzienne auto, gaz kosztuje średnio 0,62 euro/l, podczas gdy za taką samą ilość benzyny Super trzeba płacić 1,5 euro. To jest dopiero różnica!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl