Hummer zawsze budził skrajne emocje. Jedni kochali go za to, że nachalnie zwracał na siebie uwagę, inni – z dokładnie tego samego powodu – szczerze nienawidzili. Stąd niedaleko do ekstremum ocierającego się o fundamentalizm, którego przykład widzimy na zdjęciach. Monstrualne koła, radykalnie zwiększony prześwit i – jakby tego było mało – kolor jaskrawszy niż neon. Ten samochód na pewno nie zniknie w tłumie, choćby nie wiem jak się starał.
Oto garść „mocnych” konkretów: chromowane felgi 20-calowe, skok zawieszenia poprawiony o 10 cali (Bóg jeden wie, po co), osłona przedniego mostu z emblematem H2 (niech drogowy plankton z daleka widzi, co go za chwilę pochłonie), efektowne stopnie wejściowe (nie lepsza byłaby drabinka?) i, dla mało spostrzegawczych, pomarańczowy lakier i odpowiednio czytelne oznakowanie boczne, mówiące o rozmiarze (samochodu oczywiście). W środku czarna skóra, dwustrefowa klimatyzacja i nawigacja z systemem audio-wideo marki Kenwood. Nawet niewidomemu oczy wyszłyby na wierzch z wrażenia! A na pewno ze zdziwienia.
Gwoździem programu jest oczywiście instalacja LPG. Najwyraźniej Herr Schreiner to osobnik nie do końca wyzuty ze zdrowego rozsądku, który widocznie doszedł do słusznego wniosku, że skoro i tak będzie przepłacał za paliwo do swojego „dużego resoraka” (bo jakżeby inaczej, kiedy jeździ się żarłocznym monstrum z 6,2-litrową V-ósemką o mocy 397 KM pod maską), warto marnować pieniądze na mniejszą skalę niż przy standardowym zasilaniu benzynowym. Ponieważ auto jest w zasadzie pick-upem, zbiornik czystszego i tańszego paliwa zamontowano w skrzyni ładunkowej (do której dostęp jest możliwy już chyba tylko z użyciem żurawia). Cylinder ma pojemność 200 l, co przy standardowym zapotrzebowaniu jednostki napędowej pomnożonym przez dokonane modyfikacje powinno wystarczyć na jakieś... 40-50 km. A tak na poważnie, nawet zakładając apetyt na poziomie 30 l/100 km realny wydaje się zasięg w okolicach 600 km. Nieźle.
Czy taki samochód można, ze względu na zastąpienie benzyny autogazem, uznać za ekonomiczny i ekologiczny? W bardzo, ale to bardzo relatywnym ujęciu tak, ponieważ emituje mniej i kosztuje mniej w utrzymaniu niż przed adaptacją. Rzecz w tym, że Jumbo jest już po drugiej stronie granicy, po przekroczeniu której nie sposób, bez względu na wszystko, uznać go obiektywnie za pojazd oszczędzający pieniądze kierowcy i środowisko naturalne pingwinów, niedźwiedzi polarnych i morsów. Nie woła o pomstę do nieba tak głośno, jak robiłby to bez konwersji na zasilanie LPG, ale na pewno nie pozostaje pod tym względem cicho jak mysz pod miotłą. Jak więc na niego patrzeć? Dokładnie tak, jak na każdy pojazd z wymierającego rodu Hummerów. Kochaj albo rzuć!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl