Pojazd jest wyposażony w spalinowo-elektryczny układ napędowy. Zasilany gazem ziemnym lub benzyną silnik spalinowy o mocy 45 kW (60 KM) napędza generator, który wytwarza napięcie zasilające dwa silniki elektryczne (po jednym dla każdej osi).
Według deklaracji producenta samochód ma zużywać 3,5 l benzyny na 100 km, natomiast emisja silnika przy zasilaniu gazem ziemnym ma spełniać, bez stosowania katalizatora, wymagania Euro5.
Do magazynowania energii elektrycznej (odzyskiwanej w czasie hamowania i pochodzącej z generatora) służą dwa superkondensatory, które gwarantują prawidłową pracę od -50 do +60oC, a ich trwałość jest liczona na milion cykli ładowania. W celu zmniejszenia masy własnej, która wynosi 650 kg, 5-miejscowe nadwozie pojazdu wykonano z polipropylenu wzmacnianego włóknem szklanym. W łączeniu poszczególnych elementów nadwozia wykorzystano technologię klejenia i spawania ultradźwiękowego.
Według producenta zasięg samochodu, po zatankowaniu obu paliw (gaz ziemny i benzyna), wynosi do 700 km z czego około 2 km można pokonać z wykorzystaniem energii elektrycznej zgromadzonej w superkondensatorach.
Samochód ma trafić do produkcji w drugiej połowie 2012 r.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl