Trabant to produkt wschodnioniemieckiego przemysłu motoryzacyjnego z elementami powłokowymi nadwozia wykonanymi ze "słynnego" duroplastu, który był napędzany silnikiem dwusuwowym a w końcowym okresie produkcji także 4-suwową jednostką napędową.
Pojazd ten produkowany w latach 1958-1991 powstał w łącznej liczbie ponad 3 000 000 egzemplarzy.
Ostatnią wersją był Trabant 1.1 z silnikiem VW Polo, którego w latach 1989-1991 powstało niecałe 39,5 tys. sztuk.
Taki właśnie samochód pojawił się w mediach kilka lat temu jako unikat uratowany przed złomowaniem przez ludzi zajmujących się handlem częściami do samochodów.
Nie był to "zwykły" Trabant, tylko całkowicie przerobiony pojazd, w którym zastosowano 1,5-litrową jednostkę napędową w układzie przeciwsobnym (bokser) umieszczoną wzdłużnie, czyli jak w dwusuwowym Trabancie.
Samochód ma przedłużoną przednią część nadwozia (pokrywa silnika, podłużnice). Auto ma zupełnie inne zawieszenie i felgi. Zastosowano także inny układ hamulcowy.
Jak to określił ówczesny właściciel samochodu, Pan Mirosław Chrzanowski, w materiale Raportu TVN Turbo, zrealizowanym przez nieodżałowanego, ś+p Witolda Odrobinę, auto "szyję skręca" (obserwującym je na drodze).
"Szyja" gazeo.pl także została skręcona, bowiem prezentowany Trabant jest wyposażony w silnik Alfy Romeo, który jest napędzany jedynie słusznym paliwem, czyli autogazem.
Na zdjęciach zamieszczonych w ogłoszeniu o sprzedaży tego auta widać reduktor LPG oraz niskociśnieniowe przewody paliwowe LPG zasilające mieszalniki (miksery) zamontowane w układzie dolotowym silnika.
Widoczny jest także odłączony zawór benzynowy. Jest to zatem instalacja I generacji (podciśnieniowa z ręczną regulacją), widoczne są gaźniki w benzynowym układzie zasilania.
Niewykluczone, że instalacja gazowa jest jedynym układem paliwowym w tym silniku o czym może świadczyć odłączony zawór benzynowy albo wręcz przeciwnie, odłączony (elektrycznie i hydraulicznie) zawór benzynowy to niedziałająca instalacja LPG.
Fakt, że w takim osobliwym aucie zastosowano instalację LPG potwierdza, że autogaz jest paliwem mogącym napędzać nawet w najbardziej dziwne "pędzidła", oferując takie same zalety jak w zwykłych autach m. in. w postaci 2-krotnie tańszej jazdy niż na benzynie.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl