Choć oficjalna, uroczysta premiera dla publiczności nastąpi dopiero jesienią podczas salonu samochodowego w Paryżu, Citroen już teraz udostępnił pierwsze informacje i zdjęcia swojego najnowszego kompaktu. Trudno nie odnieść wrażenia, że ekstrawagancka francuska marka nieco „ugrzeczniła” styl, rezygnując częściowo z oryginalnego wyglądu poprzednika. Ale może właśnie o oto chodzi - konserwatyzm i odrobina konformizmu pomagają sprzyjać różnym gustom i naganiają klientów, których dotąd odstręczałby nazbyt „krzykliwy” wygląd. W tym szaleństwie jest metoda...
Producent przewidział dla swojego najmłodszego dziecka łącznie 6 silników.
Trzy z nich to diesle, które z premedytacją pominiemy, pozostałe to poczciwe „benzyniaki” w różnych wariantach pojemności i mocy. Mamy więc 95-konną jednostkę 1,4 (5 biegów przełączanych ręcznie) oraz dwie odmiany 1,6 - wolnossącą (ze skrzynią 5-biegową ręczną lub 4-biegowym automatem, do wyboru) i turbo (z sekwencyjną „szóstką”), o mocy, odpowiednio, 120 i 155 KM. Model napędzany LPG będzie oferowany z motorem pośrednim, a więc ze słabszą wersją większego silnika. Więcej szczegółów, takich jak zużycie paliwa, emisja CO2 czy ceny, na razie nie ujawniono. Wiadomo natomiast, że bagażnik będzie miał teraz 408 l, czyli aż o 82 l więcej niż w ustępującym wydaniu. To dobrze - zmieści się większy zbiornik na LPG!
Wiadomo natomiast, że nowy C4 straci stylizowany na coupe model 3-drzwiowy. Przynajmniej w formie znanej dotychczas, ponieważ auto jako takie przetrwa. Oferowane będzie jednak pod postacią lepiej wyposażonego, nastawionego bardziej na nabywców aut z metką „premium” DS4, którego zapowiedź o nazwie DS High Rider można było zobaczyć podczas wystawy w Genewie wiosną 2010 r. Niewykluczone, że seryjna „deeska” zadebiutuje na paryskim parkiecie obok podstawowej gamy C4, jednak w przypadku modelu z nieco wyższej półki nie spodziewamy się opcjonalnego zasilania gazem. A szkoda, zamożniejsi klienci też mogą lubić oszczędzać...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl