System Robogate został opracowany przez włoską firmę Comau z siedzibą w Turynie, która była spółką zależną Grupy FIAT, później FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Obecnie firma należy do grupy Stellantis (po połączeniu FCA z francuską Grupą PSA).
Rodzina silników FIRE (Fully Integrated Robotised Engine) produkowanych przez Fiat Powertrain Technologies obejmuje czterocylindrowe, rzędowe jednostki napędowe o zapłonie iskrowym stosowane m. in. w samochodach marki FIAT.
Nazwa FIRE pochodzi od całkowicie zrobotyzowanej, w systemie Robogate, linii produkcyjnej tych jednostek napędowych.
Jednym z silników rodziny FIRE jest jednostka napędowa 1.4 o oznaczeniu kodowym 350A1000. Jest to 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 1 368 cm³ z wałem korbowym podpartym w pięciu łożyskach głównych.
Osiem zaworów napędzanych przez wałek rozrządu zamontowany na głowicy steruje dopływem mieszanki do komór spalania i wylotem spalin do układu wydechowego.
Jednostka ta osiąga moc maksymalną 77 KM (57 kW) przy 6 000 obr./min. a wartość momentu obrotowego sięga 115 Nm przy 3 250 obr./min.
Parametry tej jednostki napędowej w zupełności wystarczają do napędu prezentowanego FIATa Punto. Jest to ostatnia wersja tego modelu, będąca zmodernizowaną wersją Punto Evo. Jest on oznaczany jako 2012 w odróżnieniu od innych generacji Punto, modelu, który był produkowany przez koncern FIAT od 1993 r.
Prezentowana wersja Punto była produkowana w latach 2012-2018 r. Po raz pierwszy pokazano ją we wrześniu 2011 r. na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Od 2015 r. samochód był oferowany jedynie w wersji 5-drzwiowej. Ostatnie Punto zostało wyprodukowane w sierpniu 2018 r.
Do prezentowanego samochodu FIAT Punto z 2018 r. z silnikiem 1.4 77 KM wycenę instalacji LPG przeprowadziła firma ABC Autogaz Bogdan Przybylski.
Warsztat wykonał 3 wyceny w oparciu o komponenty polskich producentów samochodowych instalacji gazowych. Wszystkie propozycje oscylują w granicach 3 300 zł. Są to systemy bardzo porównywalne pod względem technicznym. Na korzyść instalacji gazowej marki STAG przemawia ogólnopolska gwarancja oferowana w 105 Autoryzowanych Serwisach STAG.
Silnik 1.4 77 KM stosowany m.in. w wielu modelach marki FIAT to bardzo udana, bezproblemowa w użytkowaniu jednostka napędowa. Pomimo zastosowania ręcznej regulacji luzu zaworowego nie wymaga ona stosowania dodatkowej ochrony zaworów (podczas eksploatacji na gazie).
Regulacja luzu zaworowego jest prosta i tania - za pomocą wymiennych płytek. Użytkując silnik na gazie kontrolę jego wartości należy profilaktycznie wykonywać co około 30 tys. km.
Jednostka ta bardzo dobrze spisuje się na LPG.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl