Kierowcy na antypodach lubią duże samochody, ale z drugiej strony są fanami oszczędzania na paliwie, dlatego często jeżdżą na autogazie. Mają zresztą dość łatwo, ponieważ państwo dopłaca po 2000 tamtejszych dolarów za każde przerobione lub kupione jako nowe auto z napędem LPG. Firma Holden postanowiła przekonać do zmniejszenia wydatków ponoszonych na paliwo także tych, którzy ponad przemieszczanie się „o kropelce” przedkładają ryk silnika i zapach palonych opon.
Zadanie może nie należeć do kategorii najłatwiejszych. Jak wykazały przeprowadzone badania, obniżanie rachunków przy dystrybutorze nie jest nawet w pierwszej dziesiątce największych problemów właścicieli samochodów HSV. Oficjalni dealerzy też nie czekają na pojawienie się modeli zasilanych gazem jak na zbawienie, ale jest pewien człowiek, który w to nie wierzy i dopilnuje, by opcja wyposażenia auta w instalację LPG ujrzała światło dzienne.
Zdaniem Phila Hardinga, szefa HSV, powstanie zapotrzebowania na wersje spalające tańsze o połowę paliwo to wyłącznie kwestia czasu. Jeżeli nawet klienci nie zaczną od razu wybierać modeli na gaz, przyjdzie taki moment, kiedy przekonają się, że warto. Zasada jest prosta: jeżeli na coś nie ma popytu, trzeba go stworzyć. „Zbrojne ramię” australijskiego GM nie bardzo ma zresztą wyjście, ponieważ mocniejsze, oszczędniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska produkty europejskich konkurentów odbierają mu rynek. A że „cywilne” odpowiedniki aut HSV, produkowane przez Holdena, od lat sprzedaje się z instalacjami gazowymi, droga wydaje się prosta.
W celu stworzenia szybkiego, lecz ekonomicznego wozu rozważano także zbudowanie odmiany dieslowskiej, jednak skończyło się na prototypie. Kalkulacje pokazały, że dużo lepszy kompromis między dynamiką a rozsądnymi kosztami bieżącymi da się osiągnąć przy użyciu LPG, a nie oleju napędowego. No i odgłos pracy widlastej „ósemki” pozostał ten sam, bez konieczności zastępowania go typowym klekotem i gwizdem turbosprężarki. System gazowy będzie można zamawiać od przyszłego roku do wszystkich modeli w gamie z wyjątkiem kombi. Szczegóły podamy w miarę ich pojawiania się.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl