Współpraca Landi Renzo Polska z Toyotą Motor Poland trwa już od kilku lat i obejmuje możliwość konwersji na zasilanie LPG wielu modeli japońskiego producenta przy zachowaniu gwarancji na pojazd. Pisaliśmy o tym w artykule Jakość OEM na rynku wtórnym - Landirenzo dla....
Prezentowana Toyota Yaris była wyposażona w oferowany dotychczas silnik 1.0 VVT-i o mocy 72 KM (53 kW) osiąganej przy 6 000 obr./min. oraz dysponujący momentem obrotowym, którego maksymalna wartość 93 Nm jest osiągana przy 4 400 obr./min.
Niewielka jednostka napędowa jest zbudowana w 3-cylindrowym, rzędowym układzie konstrukcyjnym i jest wyposażona w układ zasilania z pośrednim wtryskiem benzyny, który wykorzystuje po 2 wtryskiwacze na każdy cylinder.
Pośredni wtrysk benzyny powoduje, że do adaptacji na zasilanie LPG tego silnika może być użyty tradycyjny system zasilania gazowego IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej). Jednak algorytmy sterujące zastosowane w układzie zasilania silnika powodują, że musi to być system LPG działający bardzo precyzyjnie i powtarzalnie.
Dlatego konwersję Yarisa 1.0 na LPG przeprowadzono z wykorzystaniem samochodowej instalacji gazowej opartej na sterowniku Landirenzo Omegas 4.0. Został on zamocowany w okolicy akumulatora rozruchowego wraz z emulatorem, który odpowiada za wyłączenie 3 dodatkowych wtryskiwaczy benzynowych.
Paliwo gazowe jest przygotowywane w reduktorze LI-02 zamocowanym za pomocą specjalnego wspornika do podłużnicy po stronie kierowcy. Dzięki temu węże doprowadzające ciecz z układu chłodzenia silnika są stosunkowo krótkie, a zamontowany w ten sposób reduktor nie jest podatny na wychłodzenie.
Z reduktora paliwo gazowe jest dostarczane wężem do 3 wtryskiwaczy Girs dawkujących je do kanałów dolotowych poszczególnych cylindrów silnika.
Wszystkie elementy gazowego układu zasilania są mocowane w komorze silnikowej z wykorzystaniem istniejących otworów na dedykowanych wspornikach.
Instalacja, oprócz LPG, dawkuje także niewielką ilość benzyny w celu zapewnienia dodatkowej ochrony układu zaworowego. Przy normalnej eksploatacji samochodu zużycie benzyny jest bardzo małe i w niewielkim stopniu przekracza ilość zużywaną do rozruchu silnika.
Zobaczcie na filmie w jaki sposób zamontowano instalację Landirenzo w Toyocie Yaris 1.0 VVT-i.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html