Pamiętacie najmocniejszą odmianę Poloneza z silnikiem 1.5 AB. Miała dokładnie 100 KM mniej niż prezentowana Honda Civic, a moment miał skromną wartość 114 Nm.
Prezentowany pojazd pochodzi z 2018 r. i jest napędzany 4-cylindrową, turbodoładowaną jednostką napędową o pojemności skokowej 1498 cm³ i mocy 182 KM dostępnej przy 5 500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm jest osiągany już przy 1 900 obr./min. i utrzymywany aż do 5 000 obr./min. Silnik jest wyposażony w...
Taki sposób zasilania silnika powoduje, że wtryskiwacze benzynowe są umieszczone w głowicy, a ich końcówki znajdują się w komorach spalania. Wysoka temperatura i szybkozmienne wartości ciśnienia w komorach spalania stwarzają skrajnie niekorzystne warunki pracy dla wtryskiwaczy benzynowych.
W przypadku zasilania benzyną przepływające przez wtryskiwacze paliwo wspomaga ich chłodzenie i powoduje skuteczne usuwanie produktów spalania z ich końcówek. Z tego właśnie powodu w przypadku wykonania konwersji takiego silnika na zasilanie LPG nie jest możliwe całkowite wyłączenie wtryskiwaczy benzynowych tak, jak w przypadku silników z pośrednim wtryskiem benzyny, ponieważ benzyna wspomaga chłodzenie wtryskiwaczy. Dlatego adaptacja na zasilanie LPG silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny za pomocą systemów wykorzystujących LPG w fazie gazowej wiąże się z tym, że auto w trybie pracy na gazie zużywa także niewielką ilość benzyny niezbędną do utrzymania we właściwej kondycji wtryskiwaczy benzynowych.
Często ta cecha silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny zasilanych LPG jest negatywnie odbierana przez potencjalnych użytkowników, którzy przypisują jej zmniejszenie efektu ekonomicznego uzyskiwanego dzięki zastosowaniu instalacji gazowej w samochodzie z tego rodzaju jednostka napędową.
Nic bardziej mylnego. Wystarczy podstawić dane i sprawdzić efekt ekonomiczny w Kalkulatorze LPG na stronie Landi.pl.
Jak zwykle w przypadku firmy Landi Renzo Polska, która przygotowała zestaw montażowy instalacji Landirenzo Omegas Direct do silnika 1.5 turbo w Hondzie Civic, mamy do czynienia z wysoką estetyką montażu. Ułatwiają to odpowiednio dobrane komponenty montowane na dedykowanych wspornikach, zastosowanie odpowiedniej długości węży, które są we właściwy sposób zabezpieczane i ułożone na odpowiednio dobranych wspornikach. Filtr fazy gazowej jest zawsze umieszczany w miejscu łatwo dostępnym, co ułatwia obsługę gazowego układu zasilania.
Z pewnym sceptycyzmem zawsze obserwujemy montaż reduktora LPG w instalacjach Landirenzo (nisko na podłużnicy auta - w tym przypadku po stronie pasażera). Głównie chodzi o obsługę gazowego układu zasilania.
Wymiana filtra fazy ciekłej znajdującego się w obudowie reduktora w tej sytuacji wymaga zastosowania podnośnika.
Niezaprzeczalną jednak zaletą takiego montażu reduktora jest jego odpowiednie dogrzanie, które gwarantuje efektywną zmianę stanu skupienia LPG z ciekłego na gazowy niezależnie od warunków atmosferycznych czy też chwilowego zapotrzebowania silnika na paliwo gazowe.
Paliwo LPG jest magazynowane w zbiorniku LPG, umieszczonym we wnęce koła zapasowego pod podłogą bagażnika Hondy Civic. Dysponuje on pojemnością geometryczną 49 l przy wymiarach 680 x 180 mm (średnica x wysokość) i pozwala zatankować 39,2 l LPG w stanie ciekłym.
Pod klapką wlewu benzyny znalazło się miejsce na pełny zawór tankowania LPG, co jest bardzo wygodne przy tankowaniu. Nie trzeba każdorazowo wkręcać redukcji. Jest wygodniej.
Zobaczcie w szczegółach jak wygląda instalacja LPG Landirenzo Omegas Direct w Hondzie Civic 1.5 turbo.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl