W ostatnim czasie potwierdziło się to, co przypuszczaliśmy od chwili ujawnienia wiadomości o Picanto napędzanym LPG. Ponieważ auto ma koreański rodowód, a więc pochodzi z kraju, gdzie swoją siedzibę ma Motonic, od 2007 r. partner holenderskiego Vialle i koncernu Hyundai-Kia (z którym Holendrzy kooperują już od 1998 r.), oczekiwaliśmy, że pod maską znajdzie się system ciekłego wtrysku o technologii opracowanej w Eindhoven. I rzeczywiście - dla potrzeb azjatyckiego konkurenta Fiata Pandy opracowano dedykowaną wersję wycofywanego już z rynku montaży wtórnych układu LPi. Wyposażony weń samochód pali 5,9 l gazu na 100 km i emituje bardzo umiarkowane ilości dwutlenku węgla - zaledwie 95 g/km.
Ekologiczne i ekonomiczne Picanto to - jak na samochód z fabrycznym systemem LPG przystało - model nastawiony na zasilanie autogazem, w którym benzyna pełni wyłącznie rolę paliwa rezerwowego. Zbiornik „bezołowiowej” ma pojemność zaledwie 10 l, co powinno, zdaniem Kii, wystarczyć na pokonanie do 150 km po wyczerpaniu się skroplonego propanu-butanu, przechowywanego w zbiorniku o pojemności użytkowej 35 litrów, zamontowanym pod tylną kanapą, obok zmniejszonego zbiornika benzyny. Krzepiące jest to, że tankując niezbędne do porannych rozruchów paliwo konwencjonalne zawsze będzie można to zrobić do pełna. Gorzej, że zapłacimy za to tyle, co za 20 l LPG, ale dzięki małemu bakowi przynajmniej nie zaboli to naszego portfela tak bardzo.
Zobacz stronę producenta:
Viallewczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl