Edukacją najmłodszych zajęła się m. in. policja, która zorganizowała miasteczko ruchu drogowego dla najmłodszych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również pokazy i szkolenia udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych. Skupione twarze słuchających oraz zaangażowanie w naukę technik resuscytacji i postępowania z poszkodowanymi były dowodem na to, jak duża jest potrzeba poznawania tajników udzielania pomocy przedmedycznej. Ciekawą ekspozycję przygotowali także młodzi inżynierowie skupieni w Studenckim Kole Aerodynamiki Pojazdów, którzy przywieźli dwa superoszczędne bolidy, zbudowane z myślą o zawodach w ekonomicznej jeździe poza ruchem drogowym (w rodzaju Shell Eco Marathon lub Michelin Challenge Bibendum). Jeden z nich zadowala się litrem paliwa na 300 km, drugi zaś legitymuje się wynikiem 1 l/660 km! Gdyby jeszcze dało się tym dojeżdżać do pracy...
Skromnym, choć chętnie odwiedzanym okazało się stoisko Instytutu Transportu Samochodwego, na którym amatorzy silnych wrażeń korzystali z symulatorów - zderzenia oraz dachowania, mogąc na własnej skórze, ale w bezpiecznych warunkach przekonać się, czego doświadcza ludzkie ciało podczas wypadku (tyle że wrażenie „na żywo” byłoby znacznie spotęgowane). Podczas pikniku prezentowane były także ekologiczne samochody zasilane paliwami gazowymi. Gaz ziemny reprezentował Opel Zafira CNG z silnikiem 1,6 - zwycięzca zeszłorocznej, siódmej edycji Supertestu Ekonomii.
Skoro zaś o tym mowa, przy okazji rozegrano ósme wydanie tego interesującego wyścigu na oszczędności paliwa. Za sprawą rodzaju zgłoszonych pojazdów, wydanie AD 2011 stało się pojedynkiem pomiędzy sprężonym gazem ziemnym a olejem napędowym. Na ostateczne wyniki zbiorcze nadal czekamy, ale wiadomo już, kto i z jakimi wartościami spalania zwyciężył w grupie pojazdów zasilanych danym paliwem. Spośród modeli na CNG, najoszczędniejsza okazała się Panda Natural Power, która na liczącej ok. 300 km trasie spaliła 4 m3 gazu. W gronie „ropniaków” najbardziej ekonomiczna i ekologiczna okazała się Skoda Octavia GreenLine, ze spalaniem rzędu 1,9 l/100 km. Zwycięzcom gratulujemy i zapraszamy do przeczytania osobnej, bogatszej relacji z VIII Supertestu Ekonomii.
Nasz portal przygotował dla warszawiaków prawdziwe niespodzianki. Na obszernym stoisku gazeo.pl zgromadziliśmy wspólnie z naszymi partnerami samochody, które stanowiły nie lada gratkę dla entuzjastów autogazu oraz, jak się okazało, mocno zainteresowały potencjalnych nabywców i użytkowników. gazeo.pl patronowało m .in. pierwszej polskiej prezentacji Kii Picanto z fabryczną instalacją LPG. Nieduży silnik o pojemności jednego litra generuje moc aż 82 KM. Konwersja dokonana na linii produkcyjnej stawiana może być za wzór do naśladowania. Walcowy zbiornik gazu o pojemności 35 l zamontowano w miejscu zbiornika benzyny. Na na wszelki wypadek w aucie zamontowano także 10-litrowy zbiornik benzyny.
Na desce rozdzielczej umieszczono dwa wskaźniki poziomu paliwa: jeden do gazu, drugi do benzyny. Zamontowana w aucie instalacja gazowa jest produktem koreańskim, bazującym na technologii wtrysku gazu w fazie ciekłej holenderskiej firmy Vialle. Całość robi bardzo dobrze wrażenie. Producent, będąc pewnym swego produktu, udziela na auto gwarancji na 7 lat lub 150 tys. km. Wielu zwiedzających sięgało po cennik samochodu. Wersję podstawową Picanto z instalacją autogazu wyceniono na 34490 zł. Smaczku prezentacji dodawał fakt, że oszczędny maluch Kii dotarł na stoisko Strefy Autogazu wprost z Hiszpanii! Auto opiszemy niebawem szerzej po przeprowadzeniu testów redakcyjnych.
Równie ciekawym eksponatem, który dotarł na nasze stoisko, była Toyota Yaris z testowaną przez Toyotę Motor Poland instalacją gazową holenderskiej firmy Prins. Z 1,33 litra pojemności Toyota wykrzesała porządne 99 KM. Zamontowany system sekwencyjnego wtrysku gazu uzupełniony jest o 42-litrowy, toroidalny zbiornik gazu firmy Stako, zamontowany we wnęce koła zapasowego. Prezentowany egzemplarz, mimo że nie trafił jeszcze do sprzedaży, wzbudził także bardzo duże zainteresowanie zwiedzających.
Fakt montażu LPG w marce, która uchodzi za przykładającą szczególna uwagę do niezawodności i trwałości, stał się mocnym argumentem w rozmowach ze sceptykami gazowego zasilania samochodów.
Ekspozycję gazeo.pl zdobił także, opisywany u nas swego czasu bardzo dokładnie, Seat Leon Cupra firmy Elpigaz z dwulitrowym silnikiem TFSI, który po założeniu instalacji gazowej wziął udział w tegorocznym rajdzie Monte Carlo Alternative Energy. Rajdowe barwy i sportowe osiągi auta zasilanego gazem płynnym przyciągały amatorów mocnych wrażeń. Niezależnie od preferowanego stylu jazdy czy mocy silnika, zwiedzających zainteresowała możliwość osobistego przetestowania wytrzymałości zbiorników autogazu. Przygotowane przez producenta zbiorników LPG, firmę Polmocon, stoisko testowe było miejscem konfrontacji determinacji osób testujących, ich siły i dużego młotka z wytrzymałością zbiornika benzyny Fiata Cinqecento i toroidalnego zbiornika gazu.
Zakres powstałych uszkodzeń nie pozostawiał żadnych wątpliwości co do tego, które rozwiązanie jest w stanie wytrzymać w ekstremalnych warunkach wypadku drogowego. Pokusie nie oparł się nawet prowadzący piknik i relacjonujący wydarzenia z Parku Agrykola dla telewizji TVN znany prezenter Tomasz Zubilewicz, który z wielkim zaangażowaniem próbował zniszczyć zbiornik gazu - oczywiście bez rezultatu.
Stworzoną przez gazeo.pl Strefę Autogazu uzupełniał Symulator Opłacalności Montażu instalacji gazowej. Stanowił on okazję do wielu rozmów z naszymi dziennikarzami, którzy przekonywali sceptyków o opłacalności i celowości montażu instalacji LPG w samochodach.
Zainteresowanie warszawiaków i przybyłych na piknik mediów potwierdziło fakt gruntownej zmiany nastawienia do stosowania gazu płynnego jak paliwa samochodowego oraz konwersji samochodów na zasilanie gazowe. Atrakcyjność cenowa autogazu, rosnąca oferta samochodów z fabryczną lub dealerską instalacją LPG czy inicjatywy promujące zamianę benzyny na tańsze paliwo alternatywne, podejmowane przez gazeo.pl, budują coraz bardziej pozytywny wizerunek aut zasilanych gazem płynnym. Zresztą, on zawsze taki był - po prostu coraz więcej osób zaczyna to dostrzegać.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl