Picanto z jedną parą drzwi, w odmianie wyposażenia M i z silnikiem 1,0 MPI o mocy 69 KM, kosztuje 29990 zł. Wersja L kosztuje 32490 zł, najdroższa XL - 37990 zł. Modele 5-drzwiowe kosztują, odpowiednio, o 1500 i dwa razy po 2000 zł więcej. Mała Kia zasilana gazem płynnym ma pod maską podobny, lecz wzmocniony do 82 KM silnik, a dopłata do tak samo wyposażonych egzemplarzy ze słabszą jednostką wynosi 4500 zł. Bardziej na miejscu byłoby chyba jednak porównanie do modelu z 1,2-litrowym motorem o mocy 85 KM, niedostępnym jednak w odmianie M. W stosunku do niego, za układ LPG oparty na technologii LPi firmy Vialle nabywcom przyjdzie zapłacić 2500 zł, a więc tyle, co za „zwykłą” sekwencję w prywatnym warsztacie.
Picanto 1,0 LPG kosztuje więc 34490-35990 zł za wersję M (trzy- lub pięciodrzwiową), 36990-38990 zł za wersję L i 42490-44490 zł za XL.
W tej cenie otrzymamy dwie poduszki powietrzne czołowe, dwie boczne oraz kurtynowe, napinacze pasów z przodu, ABS, BAS (wspomaganie hamowania) i lakierowane zderzaki. Dopłacać trzeba za klimatyzację, standardową jedynie w opcji XL. Nawet wtedy jest to jednak układ sterowany ręcznie, zaś na „klimę” automatyczną należy wyłożyć dodatkowo 1000 zł. W modelach z instalacją LPG, niezależnie od poziomu wyposażenia, niedostępny jest natomiast komputer pokładowy. Dalsze szczegóły dostępne są na stronie polskiego importera.
Przypomnijmy tymczasem, jak samochód wygląda od strony technicznej. Z prawnego punktu widzenia, Picanto LPG będzie autem jednopaliwowym, ponieważ jego zbiornik benzyny, mieszczący 10 l paliwa, pełni jedynie rolę rezerwową. Za zasilanie gazem płynnym odpowiada system wtrysku LPG w fazie ciekłej, oparty na technologii holenderskiego Vialle, a produkowany na licencji przez koreańską firmę Motonic. Dzięki zmniejszeniu baku, nawet w modelu gazowym znajduje się dojazdowe koło zapasowe, ponieważ zbiornik propanu-butanu o pojemności użytkowej 35 litrów, umieszczono pod podwoziem, w przestrzeni zwolnionej przez zmniejszony zbiornik benzyny.
Wlewy obydwu paliw umieszczono pod wspólną klapką. Zużycie paliwa i emisję CO2 podano z uwzględnieniem zmiany sposobu zasilania. Apetyt na LPG wynosi 7,4 l/100 km w mieście i 5 l/100 km poza miastem (średnio 5,9 l/100 km), natomiast każdy przejechany kilometr to 95 g dwutlenku węgla ulatującego z końcówki układu wydechowego. To najniższa wartość spośród całej gamy nowego Picanto.
Podobnie jest zresztą w przypadku kosztów eksploatacji. 100 km modelem na gaz to wydatek średnio 14,93 zł (przy cenie 2,53 zł/l LPG), wersją 1,0 MPI 21,63 zł (5,15 zł/l Pb95), zaś odmianą 1,2 MPI - od 23,18 do 27,30 zł (ze skrzynią manualną lub automatyczną). Diesla nie oferuje się. Wszystkie Picanto mają jednakowo funkcjonalne bagażniki o pojemności 200 l i są objęte gwarancją na 7 lat z limitem 150 tys. km. Pierwsze egzemplarze wyjadą z salonów pod koniec wakacji 2011, w międzyczasie zadebiutuje natomiast wersja trzydrzwiowa, na razie jeszcze oficjalnie nieodsłonięta.
Zobacz stronę producenta:
Viallewczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl