Ofensywa modeli spod znaku Kia nie ustaje. Po tak udanych samochodach jak Cee’d, Soul, Venga i Optima przychodzi czas na drugą generację popularnego Picanto. Auto stało się ostrzejsze „na twarzy”, przez co bardziej teraz zasługuje na swoją nazwę, a pikanterii dodaje mu jeszcze planowana wersja napędzana gazem płynnym. Gorrrąco!
Gdyby tak chwilę się nad tym zastanowić, to skąd mają pochodzić modele fabrycznie przystosowane do napędu LPG, jeśli nie właśnie z Korei Południowej? Przecież to wciąż największy rynek autogazu na świecie, a w dodatku ten „azjatycki tygrys” ma własny prężnie działający przemysł samochodowy! Dlatego też nikogo nie powinna dziwić zapowiedź wprowadzenia nowego Picanto w odmianie, której gaz jest tak samo miły jak benzyna. A portfelowi kierowcy nawet bardziej.
Wiadomo, że odmiana LPG otrzyma jednolitrowy, 3-cylindrowy silnik Kappa, który będzie dostępny również w konwencjonalnej wersji benzynowej, a także zasilanej paliwem na bazie alkoholu.
Wszystkie będą prawdopodobnie nieznacznie różnić się wartościami mocy, momentu obrotowego i emisji dwutlenku węgla, ale jak podaje Kia, „gazowiec” ma legitymować się następującymi parametrami: 82 KM (nieźle), 94 Nm (mniej nieźle, z pewnością za sprawą niskiej pojemności skokowej i tylko trzech „garów”) i pomiędzy 95 a 105 g CO2/km (bardzo nieźle).
Eksploatacja powinna kosztować mniej więcej tyle, co bilet miesięczny na wszystkie linie, ponieważ producent deklaruje średnie zapotrzebowanie na paliwo dla jednostki jednolitrowej na poziomie 4,2-5,9 l benzyny na 100 km.
Nim samochód nie zadebiutuje oficjalnie podczas marcowego salonu w Genewie, nie ma potwierdzonych informacji odnośnie rynków, na których dostępne będzie Picanto bi-fuel.
Logika nakazywałaby wprowadzenie takiego modelu do sprzedaży w Polsce, ale nie dzielmy skóry na misiu - w końcu o niejednym samochodzie z autoryzowaną lub fabryczną instalacją gazową dostępnym za Odrą nabywcy w naszym kraju mogą najwyżej pomarzyć, choć trudno jednoznacznie powiedzieć dlaczego tak się dzieje.
Liczymy, że Kia podejmie decyzję na naszą korzyść i oto pojawi się auto, które będzie w stanie utrzeć nosa „wzorcowi metra” w tej klasie, czyli Fiatowi Panda. Tym bardziej, że druga generacja małej Kii pojawi się także z nadwoziem trzydrzwiowym, którego brakuje włoskiemu prymusowi. Byle do (późnej) wiosny!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl