Obok zmienionej stylizacji w samochodach pojawiają się także nowe silniki, co oznacza, że niektóre ze stosowanych dotychczas jednostek napędowych znikną z oferty. Są wśród nich także silniki, które były do tej pory oferowane w wersjach przystosowanych do zasilania autogazem.
W nowym Sandero gazowy układ zasilania będzie oferowany w silniku 1,2 16V o mocy 75 KM, który jest stosowany obecnie. W nowym Sandero Stepway zostanie on zastąpiony nowoczesnym 3-cylindrowym silnikiem 0,9 TCe, do którego producent na razie nie przewiduje możliwości montażu instalacji LPG.
Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, co powoduje, że wprowadzenie do niego opcji zasilania LPG jest bardziej skomlikowane niż w klasycznych silnikach MPI, lecz jak pokazują przykłady technicznie jest to możliwe do zrealizowania.
W nowych modelach Dacia nie przewiduje zasilania gazowego silników 1,6, choć w wersji benzynowej będą one nadal dostępne.
W związku z tym nowy Logan w wersji LPG nie będzie dostępny od razu po wprowadzeniu na rynek. Obecnie dobiegają końca prace nad zasilaniem gazowym silnika 1,2 16V w tym modelu i z pewnością taki pojazd pojawi się w ofercie niedługo po wprowadzeniu go do sprzedaży.
Z tego samego powodu (brak w ofercie gazowej odmiany jednostki napędowej 1,6 l) najnowsze modele Dacii: Lodgy i Dokker, nie będą na razie oferowane w wersjach LPG. Producent pracuje jednak nad nowym rozwiązaniem zasilania LPG w tych samochodach, nie podając na razie szczegółów.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl