Liderem jest pod względem liczby sprzedanych pojazdów LPG jest Duster, który w tej wersji został wybrany przez blisko 14% nabywców tego modelu. W przypadku Logana MCV blisko 20% użytkowników wybrało wersję LPG. Sytuacja ta z pewnością będzie się jeszcze zmieniać na korzyść najtańszego na rynku paliwa silnikowego ponieważ już niebawem instalacje LPG będzie można zamontować w autoryzowanych serwisach. Oznacza to, że gama samochodów zasilanych LPG powiększy się o modele, w których dotychczas nie oferowano w wersjach gazowych. Chodzi o Dokkera i Lodgy. W obu pojazdach występuje silnik 1,6 (82 KM), który był już wykorzystywany np. w poprzednim Loganie MCV, także w wersji zasilanej LPG.
W 2012 r. Dacia na polskim rynku sprzedała 10280 samochodów, co według zestawień Samaru stanowiło 87% wzrost w stosunku do sprzedaży w 2011 r. Wśród wszystkich sprzedanych pojazdów 1667 to wersje zasilane LPG. Nie wszystkie jednak modele były w zeszłym roku dostępne z zasilaniem gazowym. Mimo to samochody gazowe stanowiły ponad 16% sprzedanych w 2012 r. Dacii.
Jeśli zawęzimy grono użytkowników do osób, które kupiły samochody z silnikami o zapłonie iskrowym okaże, że co trzecia benzynowa Dacia wyjeżdżała z salonu w 2012 r. na gazie. Odsetek samochodów z silnikami Diesla wynosił w tym okresie ponad 50%.
Blisko połowa wszystkich sprzedanych w 2012 r. Dacii z LPG (799 egzemplarzy) to Dustery. Sprzedaż Dustera wyniosła 5876 sztuk, co oznacza, że blisko 14% użytkowników wybrało samochody z instalacjami LPG, a wśród samochodów z silnikami benzynowymi blisko 24% było wyposażonych w instalacje gazowe. Blisko 43% użytkowników wybrało wersję z silnikiem Diesla.
Jak widać blisko 60% Dacii sprzedanych w 2012 r. na polskim rynku to Dustery. Udział tego modelu w wersji LPG w ogólnej liczbie sprzedaży Dacii w Polsce wynosi około 14%.
Drugim pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy w 2012 r. modelem Dacii było Sandero. Samochód ten znalazł 1799 nabywców. Wśród nich było 316 samochodów LPG, co stanowi blisko 18% wszystkich Sandero i ponad 26% benzynowych wersji tego modelu.
Dacię Logan Van sprzedano w 2012 r. w liczbie 546 egzemplarzy z czego 284 (52%) stanowiły wersje LPG, a wśród benzynowych MCV (365 sztuk) blisko 78% to pojazdy LPG.
Na kolejnej pozycji wśród najbardziej popularnych w Polsce Dacii znalazł się Logan MCV, który znalazł w 2012 r. 1249 nabywców, wśród których 246 (prawie 20%) wybrało napęd gazowy. Wśród samochodów benzynowych blisko 45% stanowiły wersje LPG.
Logana Pick-up sprzedano w 2012 r. 100 egzemplarzy z czego 20 (20%) stanowiły wersje zasilane LPG. Wśród samochodów benzynowych blisko 48% użytkowników wybrało samochody gazowe.
Z uwagi na zmianę modelu podstawowa wersja Logana z nadwoziem sedan sprzedała się zaledwie w 6 egzemplarzach (wszystkie benzynowe), z czego 2 (33%) stanowiły samochody gazowe.
Niestety najnowsze Dacie, czyli Dokker i Lodgy nie doczekały się w 2012 r. wersji zasilanych LPG, choć biorąc pod uwagę statystyki sprzedaży użytkownicy szukają tańszej eksploatacji. Wszystkie sprzedane egzemplarze Dokkera to diesle.
Dacia Lodgy sprzedała się w 2012 r. w 586 egzemplarzach. Tutaj także większość klientów wybrała wersje dieslowskie (440 egzemplarzy). Tylko 146 stanowiły pojazdy napędzane silnikami benzynowymi.
Bardzo dobrze wygląda także sprzedaż gazowych wersji Dacii w bieżącym, 2013 r. Liderem wśród oferowanych modeli LPG jest Logan MCV, którego wybierał co drugi kupujący. Podobnie dobrze jak w zeszłym roku sprzedaje się Duster, który w wersji gazowej został wybrany przez blisko 14% wszytkich kupujących ten model. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę benzynowe wersje silnikowe to blisko 1/4 użytkowników wybrała wersję oferującą najniższe koszty eksploatacji.
Są to oficjalne dane z firmy Renault Polska (na kolejnej stronie przedstawione w postaci tabelarycznej). Nie obejmują one pojazdów zakupionych jako benzynowe, w których użytkownicy na "własną rękę" dokonali konwersji na LPG. A tych z pewnością było wielu.
Wprowadzenie możliwości montażu instalacji LPG w autoryzowanych serwisach z pewnością przyczyni się do dalszej popularyzacji tego paliwa wśród potencjalnych i obecnych użytkowników Dacii, także Lodgy i Dokkera. Wpłynie to pozytywnie na wskaźniki sprzedaży gazowych Dacii, podobnie jak ewentualne wprowadzenie zasilania gazowego do silników 0,9 TCe, o czym także wspominają przedstawiciele imporetera.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl