Dacia sprzedała w Polsce w 2013 r. 12 225 samochodów, z czego 7829 egzemplarzy modeli, które są oferowane w wersjach LPG. 17,7% tych samochodów wyposażono w instalacje gazowe, 57,38% stanowiły wersje benzynowe, a pozostałe 24,92% to diesle.
Wzorem lat ubiegłych liderem wśród sprzedanych w 2013 roku modeli jest Dacia Duster. Model ten znalazł w zeszłym roku 4669 nabywców z czego 11,52% zdecydowało się na wersję zasilaną LPG.
Sandero to drugi pod względem popularności model Dacii. Wśród 2276 Sandero średni udział wersji gazowych wynosił blisko 12%. Średni ponieważ w 2013 roku sprzedawano zarówno stary jak i nowy model tego pojazdu. W przypadku starego Sandero udział egzemplarzy z instalacją gazową wyniósł 15,38%. W nowym modelu samochody zasilane LPG stanowiły 8,61%.
Podobnie sprawa się przedstawiała w przypadku Logana MCV. Sprzedawano go w starej i nowej wersji, łącznie w liczbie 394 egzemplarzy. Logany MCV LPG stanowiły 12,47% w przypadku nowego modelu. W przypadku starej wersji Logan LPG stanowił aż 49,18%. Średnio zatem prawie 31% Loganów MCV było sprzedanych w wersji LPG.
Osobowy Logan (nowej generacji) znalazł 490 nowych użytkowników z czego 9,03% nabywców cieszy się tańszą eksploatacją z wykorzystaniem paliwa gazowego. Udziały wersji gazowych Lodgy i Dokkera w 2013 r. pozostały zerowe. Pojazdy te nie były oferowane w wersjach LPG.
Receptą na to ma być wprowadzona pod koniec 2013 r. możliwość montażu instalacji gazowych w serwisach. Lista stacji oferujących taką usługę obejmuje obecnie 32 obiekty rozmieszczone na terenie całego kraju. Dzięki tej inicjatywie do zasilania LPG będzie można wreszcie dostosować Dacię Lodgy, Dokkera i Dokkera Van oraz inne dotychczas oferowane w wersjach gazowych modele. Doposażenie samochodu w instalację LPG w warunkach serwisowych kosztuje 4,5 tys. zł.
Uruchomienie montażu instalacji w autoryzowanych serwisach nie oznacza rezygnacji z fabrycznych wersji LPG. Wręcz przeciwnie oferta samochodów fabrycznych rozszerza się o nowe, dotychczas nie oferowane z tą opcją napędu modele (Lodgy i Dokker LPG). Cena fabrycznej wersji Dacii wyposażonej w gazowy układ zasilania jest wyższa w stosunku do benzynowej o 3,5 tys. zł.
Zdaniem przedstawicieli Renault takie zróżnicowanie oferty pojazdów LPG powinno zwiększyć ich dostępność dla klientów, a tym samym przyczynić się do zwiększenia popularności LPG na naszym rynku.
Systemy zasilania gazowego montowane w Dacii pochodzą od znanego na rynku OEM dostawcy jakim jest firma Landi Renzo. Dostarcza ona komponenty LPG wraz z zestawem wsporników montażowych i zaprogramowanym sterownikiem. Do przechowywania LPG stosowane są zbiorniki toroidalne (firmy STAKO) nie ograniczające przestrzeni bagażowej. Brak koła zapasowego jest rekompensowany zestawem do naprawy ogumienia.
Wszystkie modele Dacii, także te z instalacją LPG objęte są 3-letnią gwarancją producenta, ograniczoną do 100 tys. km przebiegu.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl