Chcąc zaprezentować swoje możliwości firma Arkadiusza Rumińskiego postanowiła pokazać jedną z ostatnio wykonanych adaptacji na zasilanie LPG. Jest nią Skoda Octavia z silnikiem 1.6 FSI.
Pochodzący z 2007 r. samochód wyposażony w jednostkę napędową o kodzie BLF dysponuje mocą 116 KM (85 kW) uzyskiwaną przy 6 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 155 Nm jest dostępny przy 4 000 obr./min.
Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który został opracowany przez Volkswagena jako jednostka napędowa pracująca na uwarstwionej mieszance paliwowo-powietrznej. W silnikach FSI (Fuel Stratified Injection) mieszanka nie miała takiego samego współczynnika nadmiaru powietrza (lambda) w całej objętości komory spalania.
Skład mieszanki był regulowany w taki sposób, by w okolicach świecy zapłonowej mieszanka była na tyle bogata, by mogła ulec zapłonowi. W pozostałej objętości komora spalania była wypełniona mieszanką ubogą, która zapalała się od rozprzestrzeniającego się czoła płomienia.
Tak prowadzony proces spalania, szczególnie przy niewielkich obciążeniach miał w założeniu powodować mniejsze zużycie paliwa. Pojawiały się jednak problemy z emisją związków azotu, konieczne było stosowanie dodatkowych układów redukujących emisję tych szkodliwych związków. Ostatecznie koncepcję tę zarzucono i silniki te zostały przeprogramowane do pracy na mieszance stechiometrycznej (lambda = 1).
BCS Rumiński - Autoryzowany Serwis STAG dostosował jednostką napędową 1.6 FSI do zasilania LPG, oczywiście z wykorzystaniem systemu zasilania gazowego opartym na sterowniku STAG 400 DPI.
Jest to sterownik, który oprócz dawkowania LPG w fazie lotnej do kanałów dolotowych poszczególnych cylindrów uruchamia także wtryskiwacze benzynowe. Realizują one dotrysk benzyny chroniący je przed uszkodzeniem.
Paliwo, czyli LPG w fazie ciekłej jest przechowywane w zamontowanym w miejscu koła zapasowego zbiorniku toroidalnym o pojemności 47 l. LPG (cały czas w stanie ciekłym) przepływa do komory silnikowej, w której znajduje się elektrozawór gazowy oraz reduktor-parownik STAG R02. Jego wydajność pozwala na zaspokojenie zapotrzebowania na paliwo gazowe jednostek napędowych o mocach do 150 KM, co zapewnia odpowiedni dla silnika 1.6 FSI zapas.
W elektrozaworze gazowym znajduje się filtr fazy ciekłej, w którym LPG jest oczyszczane zanim nastąpi zmiana jego stanu skupienia (zanim powstanie faza lotna LPG).
W reduktorze STAG R02, a właściwie w jego części zwanej parownikiem, następuje zmiana stanu skupienia LPG z fazy ciekłej na fazę gazową w czym pomaga układ ogrzewania wykorzystujący ciecz z układu chłodzenia silnika.
Odparowane LPG jest kierowane elastycznym przewodem gumowym (wężem) poprzez filtr fazy lotnej do listwy wtryskiwaczy gazowych AC STAG W02, która zajmuje się dawkowaniem autogazu do kanałów dolotowych silnika.
Zamontowana instalacja gazowa STAG musi być okresowo obsługiwana, zgodnie z wytycznymi jej producenta, firmy AC S.A.
Pierwszy przegląd instalacji należy wykonać po przejechaniu 1 000 km po montażu LPG.
Kolejne obsługi okresowe są wykonywane co 10 tys. km lub raz w roku, jeśli auto nie pokonuje takiego dystansu. W ramach takich przeglądów okresowych wymieniane są filtry fazy ciekłej i fazy lotnej.
Mająca swoją siedzibę w Szczecinku firma BCS Rumiński - Autoryzowany Serwis STAG montuje, obsługuje i naprawie samochodowe instalacje gazowe wszystkich generacji.
Jako jeden z nielicznych warsztatów w rejonie Pomorza Zachodniego zajmujemy się także montażem instalacji gazowych w samochodach z silnikami Diesla.
Arkadiusz Rumiński, właściciel BCS Rumiński
Ponadto BCS Rumiński - Autoryzowany Serwis STAG zajmuje się:
Chcesz wycenę instalacji LPG od Bosch Car Service Rumiński - Autoryzowany Serwis STAG?
Skorzystaj ze strony Wycena instalacji LPG gazeo.pl.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl