Jednostka napędowa 2.0 TSI jest zbudowana w 4-cylindrowym układzie rzędowym. Silnik przy pojemności skokowej 1984 cm³ i stopniu sprężania 11,6 oraz dzięki zastosowaniu turbodoładowania i chłodzenia powietrza doładowującego oraz oczywiście bezpośredniego wtrysku benzyny dysponuje mocą 190 KM (140 kW) przy 4500 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym o wartości 350 Nm. Jest on osiągany już od 1500 obr./min. i utrzymuje tę wartość do 4400 obr./min. czyli praktycznie do obrotów maksymalnej mocy.
Zużycie benzyny tej jednostki napędowej wynosi około 13 l benzyny na każde 100 km, co przy średniej cenie tego paliwa, wg notowania e-petrol z 29 maja 2019 r., wynoszącej 5,25 zł/l oznacza, że przejechanie 100 km samochodem SEAT Ateca 2.0 TSI na benzynie kosztuje ponad 68 zł.
Jedynym sensownym sposobem na ich ograniczenie nadal pozostaje montaż instalacji gazowej.
Samochód SEAT Ateca został dostosowany do zasilania gazowego z wykorzystaniem instalacji KME NEVO-SKY DIRECT MODEL 2 RL.
Jest to instalacja typu dotryskowego. Jej sterownik wysterowuje wtryskiwacze, które sekwencyjnie dawkują LPG w stanie gazowym do poszczególnych kanałów dolotowych silnika, jednocześnie uruchamiając wtryskiwacze benzynowe.
Niewielka ilość benzyny przepływająca przez zamontowane w komorach spalania wtryskiwacze zapewnia im chłodzenie i usuwanie produktów spalania z ich końcówek.
Silnik ma także wtryskiwacze w kolektorze dolotowym, które są uruchamiane w różnych stanach pracy silnika i służą poprawie wskaźników emisji spalin. Instalacja bez problemu daje sobie radę z podwójnym systemem zasilania w samochodzie SEAT Ateca 2.0 TSI.
Silnik w tym samochodzie jest dwusystemowy, co oznacza, że jest w nim zarówno wtrysk pośredni (MPI) jak i bezpośredni (DIRECT). Nasz sterownik obsługuje tę jednostkę bez konieczności montażu dwóch instalacji gazowych. Samochód posiada cyfrowy czujnik ciśnienia, co wymaga zastosowania odpowiednich "mechanizmów" w sterowniku gazowym. Nasza instalacja jest w nie wyposażona, co umożliwia montaż w samochodach z takimi czujnikami.
Łukasz Kuklis, KME
LPG w stanie ciekłym jest przechowywane w umieszczonym we wnęce koła zapasowego, toroidalnym zbiorniku firmy Bormech o pojemności geometrycznej 48 l, mieszczącym nieco ponad 38 l paliwa (przy zachowaniu 20-procentowej objętości poduszki gazowej nad ciekłym LPG).
Ze zbiornika ciekłe LPG trafia do reduktora-parownika KME SILVER S8. Następuje w nim zmiana skupienia LPG z ciekłego na gazowy. W takiej formie trafia ono, poprzez filtr, do wtryskiwaczy gazowych.
Zastosowano, będące od niedawna w ofercie KME, wtryskiwacze FALCON.
Doprowadzenie LPG z zaworu tankowania do zbiornika oraz dalej ze zbiornika do elektrozaworu przy reduktorze w komorze silnikowej, czyli wszędzie tam gdzie LPG występuje w fazie ciekłej, odbywa się poprzez miedziane rurki.
Instalacja domyślnie pracuje w trybie LPG. Przełączanie pomiędzy zasilaniem gazowym a pracą na benzynie odbywa się za pomocą panelu kierowcy KME DG7 RGB, w którym możliwa jest zmiana koloru świecenia i dostosowanie kolorystyki do innych elementów tablicy przyrządów w samochodzie.
Po konwersji na LPG samochód zużywa średnio około 13,5 l gazu oraz około 1,5 l benzyny, co stanowi koszt 38 zł (średnia cena LPG – 2,24 zł/l; średnia cena benzyny 5,25 zł/l wg notowania e-petrol z 29 maja 2019 r.).
Koszty eksploatacji samochodu SEAT Ateca 2.0 TSI na LPG są o 30 zł niższe niż koszty na benzynie na każdych przejechanych 100 km.
Oznacza to, że przy przebiegu rocznym około 20 tys. km samochód będzie tańszy w eksploatacji
Przy założeniu, że samochód będzie eksploatowany przez 5 lat wydatki na paliwo będą niższe o
Jak widać, pomimo zmiany technologii zasilania silników i powszechnym stosowaniu bezpośredniego wtrysku benzyny, który na początku budził obawy co do możliwości jak i opłacalności konwersji na LPG, zarówno wśród warsztatów jak i użytkowników, cały czas montaż instalacji LPG jest opłacalny i redukuje wydatki na paliwo blisko 2-krotnie.
W przypadku samochodu SEAT Ateca 2.0 TSI z instalacją KME NEVO-SKY DIRECT MODEL 2 RL koszty użytkowania związane z paliwem są niższe od ponoszonych na benzynie o 45%.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html