Dokument nazywa się Fuels Roadmap i zawiera szereg wskazówek co do sposobów obniżenia negatywnego wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne, a zwłaszcza na poziom dwutlenku węgla w atmosferze. Autorzy opracowania wskazali na istotną rolę LPG i bio-LPG w procesie „odświeżania oddechu” pojazdów poruszających się po europejskich drogach. Zanim przejdziemy do szczegółów, rozszyfrujmy nazwę organizacji, która zleciła przygotowanie raportu – LowCVP to Low Carbon Vehicle Partnership, czyli Partnerstwo na rzecz Pojazdów Niskoemisyjnych. Ostatecznym wykonawcą, który zebrał dane, przeanalizował je oraz wyciągnął i opisał wnioski, była firma Element Energy.
Cóż zatem wynika z kilkunastostronicowego dokumentu pod kątem LPG? Ano na przykład to, że konwersja 10% samochodów osobowych i dostawczych ze średnimi i dużymi silnikami o zapłonie iskrowym na napęd gazowy przyniosłaby redukcję emisji dwutlenku węgla w samej tylko Wielkiej Brytanii o 100 tys. ton rocznie, przy założeniu, że autogaz obniża emisję CO2 o 11% w porównaniu z benzyną (nie uwzględniając procesu produkcji paliwa). Niezły wynik, prawda? A to i tak przy zaledwie jednym pojeździe na dziesięć przerobionym na napęd LPG. Z brytyjskiego punktu widzenia gaz skroplony ma jeszcze tę wartość, że jest produkowany lokalnie (w procesie oczyszczania gazu ziemnego), a więc poprawia bezpieczeństwo energetyczne kraju.
Ważne jest, byśmy skorzystali ze wszystkich dostępnych technologii, paliw i rodzajów napędów, by stworzyć pełny obraz naszej drogi ku dekarbonizacji transportu kołowego.
Celine Cluzel, konsultant w firmie Element Energy
Zaletą nie do przebicia jest także dostępność autogazu – spośród wszystkich alternatyw wobec paliw konwencjonalnych, ropopochodnych, LPG jest tym, które najłatwiej dziś kupić. W Wielkiej Brytanii działa już 1400 punktów dystrybucji, a sytuacja na pewno będzie się w najbliższych latach poprawiać, ponieważ coraz więcej kierowców decyduje się na oszczędzanie pieniędzy i zmniejszanie poziomu emisji spalin swoich samochodów właśnie dzięki LPG. Gdyby ktoś chciał zagłębić się w detale raportu LowCVP, można go znaleźć w sieci. Dla nas jednak najważniejszy pozostaje fakt, że autogazu nie potraktowano w nim „po macoszemu”, lecz ujęto nasze ulubione paliwo jako nośnik energii przynoszący wymierne korzyści ekologiczne w szerokiej perspektywie czasowej. Oby teraz rzeczywistość nadążyła za prognozami.
Bardzo nas cieszy, że autorzy niniejszego raportu rozpoznali i docenili rolę, jaką LPG ma do odegrania w procesie ograniczania wpływu naszego uzależnienia od transportu drogowego na stan środowiska naturalnego.
Rob Shuttleworth, dyrektor wykonawczy UKLPG
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl