Sprzedaż samochodów zasilanych LPG w USA jest coraz większa, głównie z uwagi na duży popyt na zasilane autogazem autobusy szkolne. Stanowią one 12% ogólnej liczby sprzedaży autobusów szkolnych (typu C). Dobre wyniki sprzedaży potwierdzają także producenci. Blue Bird Corp., jeden z bardziej znanych dostawców autobusów szkolnych na amerykańskim rynku, w 2013 r. zanotował wysoką sprzedaż gazowych autobusów, a Thomas Built Buses właśnie wprowadza do oferty autobusy szkolne napędzane LPG.
W branży kurierskiej także odnotowano znaczne zainteresowanie LPG do napędu pojazdów. Świadczą o tym przede wszystkim działania firmy UPS, która inwestuje 70 mln USD w 1000 gazowych samochodów i przynajmniej 40 stacji tankowania w 2014 r.
Dostawcą samochodów dla UPS będzie firma Freightliner Chassis Corporation. Będą to samochody wyposażone w układ napędowy dostarczany przez General Motors z silnikiem o pojemności skokowej 6 l. Będą one używane wraz z większymi pojazdami S2G, wyposażonymi w silniki GM o pojemności 8 l. Obie jednostki napędowe używają tych samych gazowych układów zasilania CleanFUEL USA, które wtryskują do silników gaz w stanie ciekłym.
Duże zasługi w rozwoju rynku LPG w USA ma także organizacja Propane Education & Research Council (PERC), która poprzez współpracę z firmami zajmującymi się produkcją pojazdów i silników stara się zaspokoić potrzeby w zakresie oferty samochodów dla sektora publicznego i flot firm prywatnych. Przykładem firmy współpracującej z PERC jest ROUSH CleanTech, która oferuje konwersje samochodów Ford: ciężarowych serii F i dostawczych serii E. Pojazdy w niczym nie ustępują samochodom napędzanym konwencjonalnie i przyczyniły się do rozwoju napędzanych gazem flot firm: DHL, DISH Network, Sears i ThyssenKrupp Elevator.
Obserwuje się także wzrastający popyt na zestawy do konwersji samochodów na rynku wtórnym. Są to zarówno systemy bi-fuel jak i pojazdy napędzane wyłącznie LPG. Przekłada się to na wzrost liczby firm lokalnych i zagranicznych, które otrzymały certyfikaty EPA i CARB na zestawy do konwersji. Choć certyfikowane systemy są bardzo istotne dla branży LPG to sam proces ubiegania się o nie jest bardzo kosztowny i długotrwały. W Kalifornii np. rozważa się wprowadzenie zmian w systemie regulującym konwersje pojazdów do zasilania LPG tak, aby uprościć procedury.
Rośnie liczba wykwalifikowanych warsztatów, które zajmują się konwersją samochodów, co jest oczywiście związane ze wzrastającym popytem na instalacje gazowe.
Prowadzone są także badania szerokiej gamy silników stosowanych w pojazdach i maszynach roboczych w celu opracowania systemów dual fuel do tych jednostek napędowych. Bada się także silniki z bezpośrednim wtryskiem LPG.
Zwiększająca się popularność LPG w USA wynika także z dobrych właściwości tego paliwa w odniesieniu do napędu pojazdów, niskich kosztów infrastruktury do tankowania autogazu oraz dostępności wiedzy na temat konwersji samochodów.
Ważnym czynnikiem w rozwoju branży LPG na rynku amerykańskim jest także fakt, że zasilane autogazem samochody mogą być obsługiwane i naprawiane w tych samych obiektach co pojazdy napędzane paliwami konwencjonalnymi, a materiały szkoleniowe dla mechaników są łatwo dostępne w organizacjach branżowych i firmach zajmujących się autogazem (PERC, ROUSH CleanTech, czy National Alternative Fuels Training Center).
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl