Gdy wóz bezpieczeństwa ustąpił i walka rozgorzała na nowo, na zakończeniu prostej start/meta na piątym okrążeniu doszło do kolizji na tyle poważnej, że dwa auta nie tylko odpadły z rywalizacji, ale nawet nie były w stanie wrócić do padoku o własnych siłach. Wśród poszkodowanych znalazła się prowadzona przez Alberto Biraghiego Venga w barwach Stako Worthington, uderzona z tyłu przez – również w ten sposób wyeliminowane – auto w barwach zespołu Valgrana, za którego kierownicą zasiadał Aldo Del Monte. Po tym zdarzeniu na tor powrócili sędziowie oraz samochód bezpieczeństwa, który wkrótce, po zaledwie 14 minutach od startu, odprowadził wyścigówki wprost do alei serwisowej. Zamiast flagi w szachownicę pojawiła się czerwona, a więc triumfalnego przecięcia linii mety nie było – kolejność obowiązująca w momencie przerwania rozgrywki okazała się ostateczna. Tym sposobem zwyciężył startujący z pole position Paolo Gnemmi (czwarty w sobotnich eliminacjach, a jednak dopiero ósmy w pierwszym wyścigu), za nim zaś uplasował się, startujący z drugiego miejsca, Andrea Portatadino. Trzecie i czwarte miejsce zajęli zaś, odpowiednio, Jacopo Lombardelli i Jimmy Ghione, którzy – mimo znacznie skróconego czasu – zdążyli przepchnąć się na czoło stawki i kto wie, jak by się to wszystko skończyło, gdyby wyścig przebiegał bez zakłóceń.
Ostatecznie Lombardelli pozostaje liderem tabeli z 77 punktami, zwiększywszy do 8 oczek swoją przewagę nad wciąż drugim Jimmym Ghione. Paolo Palanti (szósty w drugim starciu) awansował na 5. pozycję i jeżeli zwycięstwo w Poznaniu doda mu skrzydeł, może jeszcze namieszać w kolejnych rundach. Miejsca 3. i 4. w „generalce” zajmują, odpowiednio, Gabriele Torelli (nie wyróżniający się podczas zmagań w Wielkopolsce) oraz Andrea Portatadino. Paolo Gnemmi, zwycięzca drugiego biegu, jest 6.
Wygląda na to, że pierwsze dwie rozgrywki sezonu 2014 ujawniły głównych aktorów tegorocznych zmagań. Liczymy na to, że mimo wysokiej formy Lombardellego i Ghione pozostali zawodnicy tanio skóry nie sprzedadzą i pozostałe cztery rundy okażą się czymś więcej niż tylko pojedynkiem obecnych liderów tabeli. Ostra rywalizacja zawsze dodaje kolorów wyścigom, także tym toczącym się w barwach LPG. Kolejna potyczka w cyklu BRC Green Hybrid Cup zostanie rozegrana 28 i 29 czerwca na włoskim torze Imola – tym samym, na którym 1 maja 1994 r. podczas Grand Prix San Marino zginął trzykrotny mistrz świata Formuły 1, Ayrton Senna.
Tabela wyników obu wyścigów na Torze Poznań i klasyfikacja generalna (kierowców i zespołów) po dwóch eliminacjach (4 wyścigach) Green Hybrid Cup 2014.
Wyniki 1 wyścigu : | Wyniki 2 wyścigu: | ||
Kierowca | Punkty | Kierowca | Punkty |
1. Paolo Palanti | 30 | 1. Paolo Gnemmi | 25 |
2. Jacopo Lombardelli | 22 | 2. Andrea Portatadino | 18 |
3. Jimmy Ghione | 18 | 3. Jacopo Lombardelli | 15 |
4. Gabriele Torelli | 13 | 4. Jimmy Ghione | 12 |
5. Alberto Carobbio | 10 | 5. Gabriele Torelli | 10 |
6. Alberto Biraghi | 8 | 6. Paolo Palanti | 8 |
7. Andrea Portatadino | 6 | 7. Alberto Carobbio | 6 |
8. Paolo Gnemmi | 6 | 8. Giuseppe Gulizia | 4 |
9. Aldo Del Monte | 2 | 9. Mladen Lalusić | 2 |
10. Paolo Strabello | 1 | 10. Paolo Strabello | 1 |
11. Arturo Merzario | 0 | 11. Piero Mertoli | 0 |
Klasyfikacja generalna kierowców: | Klasyfikacja generalna zespołów: | ||
Kierowca | Punkty | Zespół | Punkty |
1. Jacopo Lombardelli | 77 | 1. MTE Friends | 62 |
2. Jimmy Ghione | 69 | 2. Indra | 48 |
3. Gabriele Torelli | 55 | 3. Pack Service | 48 |
4. Andrea Portatadino | 49 | 4. PuntoGas | 44 |
5. Paolo Palanti | 44 | 5. Valgrana | 41 |
6. Paolo Gnemmi | 37 | 6. Rotopim | 38 |
7. Alberto Biraghi | 29 | 7. TCN | 36 |
8. Giuseppe Gulizia | 21 | 8. Lavazza | 30 |
9. Jochen Trettl | 18 | 9. Righi Energy | 29 |
10. Alberto Carobbio | 16 | 10. GD Giannitti | 21 |
11. Arturo Merzario | 6 | 11. Tumedei | 20 |
12. Francesco Fontanella | 6 | 12. Gemini Project | 8 |
13. Aldo Del Monte | 2 | 13. STAKO | 8 |
14. Mladen Lalusić | 2 | 14. DHL | 1 |
15. Paolo Strabello | 2 | ||
16. Antonio Pellitteri | 1 |
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl