Montaż instalacji gazowej w samochodzie (pod warunkiem, że nie jesteśmy „niedzielnymi kierowcami” i nie zamierzamy wkrótce sprzedać auta) zawsze się opłaca. Ceny paliw musiałyby dosłownie wywrócić się do góry nogami, aby było inaczej. Ostatnio, z racji drożejącej benzyny i wciąż taniejącego gazu, rentowność LPG jeszcze wzrosła.
Niektórym kierowcom wystarcza do szczęścia to, że płacą dziś za konwencjonalne paliwo o złotówkę za litr mniej niż pół roku temu, kiedy ropa naftowa biła cenowe rekordy na rynkach surowców. Rachunki za benzynę wróciły do akceptowalnego dla nich poziomu, więc nie czują potrzeby dalszego oszczędzania. Cóż, jeśli nie zdrowy rozsądek i prosty rachunek ekonomiczny, może kryzys zachęci ich do zwrócenia się w kierunku LPG?
Według aktualnych danych, autogaz kosztuje dziś w Polsce średnio 44% tego, co tradycyjne paliwo, przy czym relacja ta poprawia się z tygodnia na tydzień, oczywiście na rzecz gazu. Najkorzystniej kształtuje się ona w Łódzkiem i Podlaskiem (wynosi niecałe 42%), w Łodzi też LPG jest (z ceną 1,6 zł/l) obiektywnie najtańsze. W żadnym województwie wzajemny stosunek kosztów litra paliwa nie przekracza 47%, a maksymalna średnia cena gazu w Polsce to dziś 1,82 zł na Mazowszu. Czy płacenie na stacji o połowę niższych rachunków nie jest samo w sobie dostatecznie przekonujące? To co jest?
Założenie do samochodu nowoczesnego systemu zasilania gazem to rozwiązanie za każdym razem tak samo dobre, niezależnie od aktualnie panującego klimatu ekonomicznego, ale ze względu na wzmożoną potrzebę oszczędzania jeszcze lepsze teraz niż w okresie prosperity. Jednorazowa inwestycja w solidne wykonanie montażu, a potem regularne serwisowanie instalacji spowodują, że nie będziemy musieli tłumaczyć się przed własnym autem zamykając je w garażu do momentu nadejścia „tłustszych” czasów. Możemy jeździć tyle samo, płacąc za to o 50% mniej, lub przy zachowaniu jednakowych wydatków podróżować dwa razy więcej. Tak czy inaczej, zauważymy kolosalną różnicę, naturalnie in plus.
Doprawdy trudno pojąć, dlaczego niektórzy tak stanowczo i uparcie wzbraniają się przed gazem. Co złośliwsi twierdzą, że sprawdził się tylko w zapalniczkach i kuchenkach, ale na tej samej zasadzie można by powiedzieć, że diesel to owszem, ale do kotłów, TIR-ów i lokomotyw, ale za żadne skarby do samochodów. Zresztą, to tak, jakby porównywać mleko z farbą emulsyjną tylko dlatego, że są białe i ciekłe. Nałogowym sceptykom polecamy na poważnie zważyć wszystkie „za” i „przeciw” i dopiero wtedy wyciągać ostateczne wnioski.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html