Zasilany wodorem Hyundai Nexo to szczytowe osiągnięcie koreańskiego koncernu w dziedzinie pojazdów ekologicznych.
Hyundai Nexo to właściwie auto elektryczne ponieważ tankowany do zbiorników o pojemności 156 l wodór w ilości 6,3 kg służy jedynie do zasilania ogniwa paliwowego, w którym powstaje różnica potencjałów (napięcie) służące do napędzania elektrycznej jednostki napędowej, z której moment obrotowy jest przenoszony na koła pojazdu.
Silnik elektryczny Hyundaia Nexo ma moc 163 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 395 Nm. Zasięg pojazdu jest określany na 800 km.
To bardzo egzotyczny sposób napędu. Jak podkreślił Luc Bazizin po francuskich drogach jeździ tylko 100 samochodów zasilanych wodorem na 35 mln pojazdów we Francji.
We Francji jest 210 000 samochodów LPG, co stanowi 0,6% wszystkich pojazdów.
Opel Mokka z silnikiem 1.4 140 KM z fabryczną, montowaną w Centrum Konwersji przy zakładach Opla w Russelsheim, instalacją gazową firmy Landi Renzo jest jedną z ciekawszych propozycji wśród samochodów zasilanych LPG oferowanych na rynku .
Gazowe układy zasilania stosowane w samochodach Opel współpracują z komputerami pokładowymi samochodów podając parametry na LPG, a przełącznik rodzaju zasilania jest znakomicie wkomponowany konsolę środkową i ma formę jednego z wielu położonych tam fabrycznych przełączników.
Dziennikarz kanału France 2 postanowił porównać koszty paliwa zużywanego przez oba samochody na dystansie 100 km. Z tytułu tekstu już się chyba domyślacie jak to wyszło. Ale po kolei.
Po przejechaniu 100 km komputer pokładowy Hyundaia Nexo wskazywał średnie zużycie wodoru 1 kg na 100 km. Na stacji okazało się, że do zbiorników samochodu zmieściło się 0,85 kg wodoru za kwotę 10,2 euro (w połowie listopada 2018 r. kilogram wodoru na stacji Air Liquide we Francji kosztował 12 euro).
W przeliczeniu na złotówki (1 euro = 4,29 zł) daje to kwotę 43,76 zł za przejechanie 100 km samochodem wodorowym (z ogniwem paliwowym).
Następnie redaktor Bazizin przejechał 100 km Oplem Mokką z gazowym układem zasilania Landi Renzo. Tankowanie po przejechaniu testowego dystansu wykazało, że samochód zużył 6,09 l LPG, za które trzeba było zapłacić 5,47 euro (litr LPG we Francji w połowie listopada 2018 r. kosztował 0,9 euro). W przeliczeniu na złotówki przejechanie 100 km na LPG kosztowało zatem 23,47 zł (1 euro = 4,29 zł).
Koszt przejechania 100 km samochodem wodorowym, w którym stosowana jest kosmiczna technologia jest prawie dwukrotnie wyższy niż zwykłym samochodem zasilanym LPG - 43,76 zł z wykorzystaniem wodoru w porównaniu z 23,47 zł na LPG. To jednak nie wszystko. Hyundai Nexo z kosmiczną technologią na pokładzie jest także "kosmicznie" drogi. Wodorowy Hyundai kosztuje 72 000 euro i nawet przy maksymalnym wykorzystaniu wsparcia publicznego, które wynosi 6 000 euro na ten samochód trzeba będzie wydać 66 000 euro (283 140 zł). Opel Mokka kosztuje 24 000 euro (102 960 zł). Liczby mówią same za siebie. LPG górą.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl