Jak donosi serwis NGT News, w Stanach Zjednoczonych jest obecnie użytkowanych 22 000 autobusów szkolnych zasilanych LPG. Codziennie przewożą one 1 300 000 uczniów. Okręgi szkolne zgłaszają jakie oszczędności generują te pojazdy i jak wynika z danych zaprezentowanych na "łamach" NGT News, rocznie autobus taki potrafi oszczędzić do 3 700 dolarów w stosunku do pojazdu napędzanego silnikiem Diesla (dzięki niższym kosztom paliwa i obsługi).
Jak podaje NGT News, przeprowadzone rozmowy z firmą sprzedającą autobusy szkolne - United Truck Body i dostawcą LPG - firmą Como Oil & Propane, przekonały władze do autobusów gazowych (LPG).
Szukałam sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy. Dostępne dotacje oraz wynegocjowane rabaty na paliwo były to dla nas zachętą do przejścia na paliwo alternatywne.
Kay Cornelius, dyrektor ds. transportu w samodzielnym dystrykcie St. Louis County Schools
Firma Como Oil & Propane zajęła się wybudowaniem stację tankowania LPG, a władze dystryktu zapłaciły za instalację elektryczną doprowadzoną do urządzeń stacji.
Obecnie galon LPG kosztuje 1,52 dolara, podczas gdy olej napędowy to koszt 5 dolarów za galon. Oszczędności wynoszą zatem 70% (na samym paliwie). Ponadto corocznie w ramach umowy cena LPG jest negocjowana i gwarantowana.
W 2021 roku gazowe autobusy szkolne w samodzielnym dystrykcie St. Louis County Schools zużyły około 70 000 galonów LPG, co przyniosło oszczędności prawie 240 000 dolarów.
W artykule serwisu NGT News znajdujemy także porównanie kosztów wymiany oleju w silniku gazowym oraz klasycznej jednostce napędowej zasilanej olejem napędowym, która także przemawia za silnikami LPG. Wymiana oleju w Dieslu kosztuje 400 dolarów, a w silniku zasilanym LPG - 200 dolarów.
Według danych Światowej Organizacji Gazu Płynnego (World LP Gas Association - WLPGA), gdyby wszystkie autobusy szkolne w USA były napędzane LPG to zaoszczędzone dzięki tańszemu paliwu i niższych kosztach obsługi środki, pozwoliłyby na zatrudnienie ponad 23 000 nauczycieli.
W wyniku zmian w prawodawstwie, okręgi szkolne chcące zainwestować w autobusy LPG redukujące emisję i koszty eksploatacji mogą liczyć na większe fundusze federalne.
Agencja Ochrony Środowiska (EPA) w ciągu najbliższych 5 lat przeznaczy 5 miliardów dolarów na wymianę istniejących autobusów szkolnych na modele bezemisyjne i niskoemisyjne (LPG).
Jak podaje NGT News, silniki Diesla generują dużo więcej problemów mechanicznych. Odkąd zaczęto zmniejszać emisję w silnikach pojawiło się wiele kosztownych problemów. Występują kłopoty z wysokociśnieniową szyną paliwową, a silnik pracuje w takich temperaturach, że olej bardzo szybko się zużywa i trzeba go częściej wymieniać.
W przypadku silników LPG nie ma potrzeby stosowania filtrów cząstek stałych, recyrkulacji spalin ani dodatkowych urządzeń do ich oczyszczania (oprócz katalizatora).
Nowy silnik Forda, V8 o pojemności 7,3 litra z gazowym układem paliwowym ROUSH CleanTech Gen 5 ma większą moc niż stosowane w autobusach szkolnych silniki Diesla, co chwalą sobie zarówno kierowcy jak i pasażerowie.
Oprócz znakomitych osiągów, niższych kosztów eksploatacji autobusy szkolne zasilane LPG charakteryzują się znacznie niższą emisją szkodliwych składników spalin (nie emitują cząstek stałych) oraz są znacznie cichsze (około połowę w stosunku do diesli).
USA inwestują coraz więcej w gazyfikację taboru, a w Europie za 13 lat żegnamy się ze spalinową motoryzacją. Inny świat.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl