gazeo.pl: Rok 2010, pierwsza edycja targów. Nowa lokalizacja, nowa formuła. Rok później pojawia się nazwa GasShow, która towarzyszy nam do dziś. Jak wspomina Pan początki targów?
Robert Łapiński, Idea Ahead: Rok 2010 to był przełom. Warto przypomnieć, że wcześniej targi pod nazwą Forum Gazowe odbywały się przez szereg lat w hotelu Sofitel Victoria. Na przełomie wieków była to prężna i bardzo ważna dla polskiego rynku impreza. Lecz z czasem formuła zaczęła się wypalać – zarówno wystawcy, jak i goście oraz uczestnicy konferencji potrzebowali czegoś nowego. Luskusowe wnętrza hotelu sprzyjały sprawom biznesowym na najwyższym poziomie zarządzania, ale wystawcy coraz bardziej poszukiwali bezpośredniego dotarcia do rynku i możliwości szerokiej prezentacji swojej oferty. Sygnały te docierały do mnie i podjąłem decyzję o próbie organizacji targów w nowej formule i w nowym miejscu. Gwarancji sukcesu nie było, ale na szczęście się udało. Jest to zasługa wystawców, którzy zdecydowali się nam zaufać i są z nami do dziś.
Jakie zmiany zaobserwował Pan w ciągu ostatnich lat na stoiskach wystawców i w ich podejściu do targów? Czy zmieniły się preferencje zwiedzających?
Na przestrzeni tych 5 lat charakter ekspozycji zmienił się znacząco. Wystawcy „nauczyli” się nowej lokalizacji, poznali możliwości, które oferuje duża przestrzeń i teraz prezentują swoją ofertę niejednokrotnie na stoiskach, które budzą autentyczny podziw. Zapraszają też gości specjalnych i organizują w ramach swoich przestrzeni różne atrakcje dla swoich klientów. Wspieramy ich w tych staraniach, gdyż przyczynia się to do podniesienia atrakcyjności targów jako całości. Dlatego też w roku 2015 przyznamy specjalne nagrody dla firm, które najciekawiej zaaranżują swoje stoiska. Struktura zwiedzających też ulega zmianom. Na pewno obserwujemy z roku na rok coraz większą liczbę gości z zagranicy i to nie tylko z Europy. Widać, że GasShow jest stałym punktem w skali globalnej w kalendarzach wszystkich, którzy prowadzą biznes w sektorze LPG/CNG/LNG. Cały czas też impreza przyciąga lokalnych montażystów i właścicieli warsztatów samochodowych. Wpływ na to ma również impreza towarzysząca, czyli Autoservice Expo.
Piąta edycja Międzynarodowych Targów GasShow zapowiada się interesująco. Jakie zmiany nas czekają?
Zamierzamy maksymalnie wykorzystać czas i przestrzenie, jakie oferuje EXPO XXI. Poza targami pierwszego dnia odbędzie się międzynarodowa konferencja „Globalny rynek. Wykorzystać szanse,
ominąć zagrożenia”, adresowana do menadżerów decydujących o rozwoju firm z branży. Bezpłatne karty wstępu otrzymają wystawcy GasShow 2015. Wieczorem tradycyjnie afterparty i przyznanie nagród INPRO 2015 dla najciekawszych produktów i rozwiązań prezentowanych podczas targów. Z tym, że tutaj też nastąpią zmiany. Wieczorem opuszczamy EXPO XXI i przenosimy się do atrakcyjnego miejsca w centrum Warszawy. Formuła przyznawania nagród też ulegnie zmianie – INPRO 2015 zostanie przyznane przez jury, którego skład ujawnimy już niebawem. Drugi dzień to warsztaty i prezentacje adresowane głównie do montażystów i właścicieli warsztatów samochodowych.
Zmiana terminu targów w ciągu tygodnia to poważna decyzja. Skąd ten pomysł?
Z naszych obserwacji i sugestii samych wystawców wynika, że układ czwartek-piątek sprzyjał będzie bardziej niż dotychczas zwiększeniu frekwencji gości w grupie właśnie montażystów i właścicieli warsztatów samochodowych. Natomiast goście z zagranicy będą mogli przedłużyć pobyt w stolicy o weekend i połączyć przyjemne z pożytecznym.
To jeszcze słowo o wystawcach. Czy są już firmy, które potwierdziły swój udział w targach?
Tak, około 60 firm zamówiło już stoiska. Liczba wystawców rośnie z dnia na dzień, co zapowiada naprawdę udaną edycję imprezy w przyszłym roku.
Jak wygląda obecnie obłożenie powierzchni targowej? Jakie stoiska są jeszcze dostępne?
Robert Łapiński jest pomysłodawcą i od pięciu już lat organizatorem Międzynarodowych Targów GasShow. Więcej o GasShow 2015 na
stronie targów.
Około połowa stoisk została już wykupiona, jest też sporo wstępnych rezerwacji. Tak naprawdę firmy zainteresowane udziałem w GasShow 2015 powinny pomyśleć o rezerwacji możliwie jak najszybciej – na tym etapie jesteśmy jeszcze w stanie zaproponować atrakcyjne lokalizacje, w tym stoiska narożne i półwyspowe.
Niezależnie od szykowanej ekspozycji organizowana będzie także konferencja, o której Pan wspomniał. Jak będzie formuła tego spotkania? Kto może zostać jej uczestnikiem?
Planujemy zorganizować ją bardziej w formule dyskusji niż „suchych” wykładów. Zaproszeni eksperci i praktycy będą brali udział w moderowanych dyskusjach, do udziału w których zaprosimy również uczestników spotkania. Zagwarantuje to zarówno atrakcyjny przebieg spotkania, jak i umożliwi poruszenie naprawdę ważnych i czasem trudnych tematów, co w formule wykładów nie zawsze jest możliwe. Udział będzie mógł wziąć każdy, a dla wystawców przewidujemy możliwość udziału bezpłatnego.
Jakich zmian świadkami będziemy?
Przede wszystkim drugi dzień wydarzeń towarzyszących, tym razem skierowanych do praktyków – montażystów i właścicieli warsztatów samochodowych. Odbędą się wtedy szkolenia i prezentacje przygotowane specjalnie dla nich, głównie przez wystawców.
Szykowanie takiego przedsięwzięcia to duże wyzwanie. Czego Panu życzyć?
Organizacja GasShow wymaga dużego nakładu pracy, ale na koniec jest satysfakcja z tego, że uczestniczące firmy i goście mogą uznać, że warto było spędzić ten czas w Warszawie i zainwestować w udział w GasShow. Poproszę o życzenia utrzymania tego stanu w kolejnych edycjach.
Życzymy serdecznie. Dziękuję za rozmowę.
Zobacz stronę producenta:
LPGTECHwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl