Branża gazowa nie zasypia gruszek w popiele! Rzut oka na stoiska firm pokazuje, że trwają intensywne prace, których celem jest jak najszybsze dopasowanie techniki LPG do aktualnie panujących trendów w technologii budowy silników spalinowych. Małe pojemności skokowe, doładowanie mechaniczne i turbo, a przede wszystkim bezpośredni wtrysk paliwa to dziś „name of the game”. Downsizing przyczynia się walnie do obniżenia zużycia paliwa i redukcji emisji CO2, ale dzięki gazowi można jeszcze czyściej i taniej. Systemy do jednostek napędowych typu DI (direct injection) stanowią więc gwiazdy wielu ekspozycji - znajdujemy je na stoiskach takich firm, jak: AC (Stag 400), Vialle (LPdi), Landi Renzo (Omegas Direct) czy Prins (Liqui Max Direct, na razie w formie zapowiedzi).
Z drugiej strony obserwujemy prawdziwą inwazję układów gazodieslowskich, przeznaczonych głównie do pojazdów użytkowych - zarówno miejskich, jak i dalekobieżnych. Ich popularyzacja może przynieść wiele wymiernych korzyści, takich jak oszczędności dla właścicieli i operatorów flot czy mniejsze zadymienie miast i czystsze elewacje budynków (mniej cząstek stałych w powietrzu) dla nas wszystkich. Australijczycy i Nowozelandczycy korzystają z podobnych rozwiązań od lat, być może więc przyjmą się i u nas. Sądząc po liczbie przedstawionych gotowych (lub prawie gotowych) systemów, wkrótce fani diesli i LPG znajdą wreszcie płaszczyznę porozumienia po latach stania w opozycji. Do Warszawy takie produkty przywieźli w tym roku Elpigaz (DegaMix), AC (Stag Diesel), AG Centrum (system, podobnie jak jego nazwa, są w początkowej fazie prób), Europegas (Oscar-N Diesel) czy Vialle (LPdm).
Nie brakuje także nowych systemów konwencjonalnych i wystawców, których do tej pory na polskim rynku brakowało. Mocne wejście na rynek zapowiada powracająca ze swoim układem Smart marka Lovato, najnowsze zdobycze własnej myśli technicznej przywieźli również m. in. Turkowie (m. in. Aldesa, Atiker), Bułgarzy (Fobos), Litwini (Tamona, EuroGasService) czy Koreańczycy (Motonic, producent np. instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie ciekłej). Widać również wzrost popularności i zainteresowania lubryfikatorami. Poza Flashlube, jednym z pierwszych produktów tego typu, pojawiło się wiele nowych, np. V-Lube, ERC GasLube, ValveCare (Prins) czy Vialle Valve Protection.
Oczywiście na tym atrakcje się nie kończą. Organizatorzy i wystawcy przygotowali się wszechstronnie, by przyciągnąć i jak najdłużej zatrzymać zwiedzających na stoiskach. Dużym powodzeniem cieszy cię "dziennikarska" kawa serwowana na naszym stoisku, które stało się miejscem spotkań branży LPG. Już dziś zapraszamy do przeczytania szczegółowej relacji, w której bliżej przedstawimy wszystkie najważniejsze nowości marcowej imprezy. Zaglądajcie regularnie na gazeo.pl.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl