Tam, gdzie samoobsługa się pojawi, kierowca zobaczy przede wszystkim naklejki z instrukcją w formie tekstu i obrazków wyjaśniającą, co należy zrobić, by samemu zatankować. Przycisk do przywołania obsługi zniknie, a na jego miejscu pojawi się przycisk alarmowy.
W trakcie tankowania kierowca będzie musiał stale trzymać przycisk (tzw. deadman switch), który w momencie puszczenia wyłączy dystrybutor i zakończy tankowanie. Równie istotną zmianą będą nowe pistolety do tankowania, które w trakcie odpinania mogą wypuścić do atmosfery maksymalnie 1 cm³ gazu (dotychczas było to ok. 3 cm³ LPG). Jeśli pistolet podłączymy nieprawidłowo, urządzenie nie pozwoli na włączenie dystrybutora i przepływ gazu do pistoletu.
Wprowadzenie samoobsługi podczas tankowania autogazu nie oznacza, że jest to obowiązek. Na prośbę kierowcy obsługa stacji będzie musiała zatankować auto tak, jak do tej pory. Samoobsługa nie oznacza więc rewolucji na stacjach LPG, a raczej ewolucję. Wprowadzana będzie stopniowo, w miarę przystosowywania stacji do nowych przepisów.
Wbrew opiniom sceptyków, według których samoobsługa może być zbyt trudna dla kierowców, należy pamiętać, że stanowi ona od lat standard w wielu krajach UE. Niemcy, Francja, Holandia, Włochy czy Słowacja to kraje dobrze znane polskim kierowcom, którzy bez problemów sami tankują tam swoje pojazdy.
Pierwsza, pilotażowa samoobsługowa stacja tankowania autogazu już działa w Krakowie.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl