Największą przeszkodą zawsze było polskie prawo, które teraz zostanie w taki sposób zmienione, by kierowcy napędzanych LPG samochodów mogli tankować tańsze o połowę paliwo bez oczekiwania na nadejście pracownika stacji i wykonanie całej, nieskomplikowanej przecież, operacji przez niego. Urzędnicy resortu gospodarki dostrzegli wreszcie, że napełnianie zbiornika autogazu nie niesie ze sobą żadnych poważnych zagrożeń, a w każdym razie nie większych niż nalewanie do baku benzyny czy oleju napędowego. Obecne przepisy należy zatem zliberalizować, a to już się dzieje. Ściślej rzecz ujmując: prace właśnie dobiegają końca.
Dwa ministerstwa odpowiedzialne za ustalenia dotyczące samoobsługi (wspomniane już Ministerstwo Gospodarki oraz Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej) porozumiały się po kilku latach przepychanek oraz wzajemnego przerzucania odpowiedzialności i są na etapie zmiany dwóch istotnych z punktu widzenia uwolnienia kierowców od obsługi przy tankowaniu LPG rozporządzeń. Następnym krokiem będą ustalenia zewnętrzne, pozaresortowe, po czym projekt zostanie zgłoszony Komisji Europejskiej, która z kolei przedstawi go pozostałym państwom członkowskim Wspólnoty. Cała procedura potrwa trzy miesiące, dlatego może się zdarzyć, że przed Nowym Rokiem nie doczekamy się wprowadzenia zmian w życie.
Co ważne, samoobsługa nie stanie się obowiązkowa. Właściciele stacji wciąż będą mogli zatrudniać pracowników do tankowania autogazu, poza tym kierowcy zachowają prawo do bycia wyręczonym przez obsługę, jeżeli tylko będą mieli takie życzenie. Dziś zresztą tak samo jest z benzyną i olejem napędowym, tyle że wszyscy przez lata na tyle przyzwyczaili się do samodzielności, iż widok obsługi tankującej klasyczne paliwo za klienta należy do rzadkości. Choć wielu właścicieli aut napędzanych LPG nie wyobraża sobie teraz przejęcia nalewania autogazu we własne ręce, z czasem czynność zapewne wejdzie im w nawyk i będą wykonywać ją odruchowo, jakby urodzili się z pistoletami tankującymi w rękach. Praktycznie w całej Europie kierowcy radzą sobie sami od lat i wszystkim wydaje się to całkowicie naturalne. Z doświadczenia nabytego w podróży wiemy, że za procedurą tankowania najtańszego z paliw rzeczywiście nie kryje się żadna złożona filozofia i nie potrzeba nabywać wiedzy tajemnej, by posiąść wymagane umiejętności. Dzięki samoobsłudze będzie szybciej (bez czekania na pracownika stacji), a być może również trochę taniej, zaś w razie czego zawsze pozostanie możliwość poproszenia o pomoc. Zmiany są zawsze na lepsze!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl