mototarget.plSkoda Octavia TourO zaletach Twin Power już kiedyś pisaliśmy, więc tylko krótko przypomnijmy: 2-letnia gwarancja mechaniczna, identyczna jak w modelach jednopaliwowych, wygoda użytkowania (samochody automatycznie przełączają się z benzyny na LPG i vice versa, z opcją zmiany ręcznej), niższa emisja CO2 i innych gazów, no i oczywiście znaczne oszczędności na kosztach utrzymania. Przewaga nad montażem indywidualnym jest też taka, że systemy Landi Renzo trafiające do Skód opierają się na zunifikowanych schematach i częściach, co ogranicza liczbę wierconych otworów i upodabnia adaptowane samochody do siebie, co później ułatwia pracę serwisantom.
Jak podkreślają przedstawiciele czeskiej marki w Polsce, współpraca z włoskim dostawcą instalacji gazowych układa się bardzo pomyślnie. Odpowiedni dobór systemów do konkretnych modeli eliminuje problemy podczas obsługi technicznej aut, dostawy komponentów montażowych przebiegają sprawnie i w zgodzie z harmonogramem, a poziom szkoleń świadczonych dla techników autoryzowanych serwisów jest wysoki. Dzięki temu zadowolone są nie tylko firmy-strony przedsięwzięcia, ale też, co ważniejsze, kierowcy jeżdżący Skodami napędzanymi płynnym autogazem.
O poziomie tej satysfakcji niech świadczy fakt, że w okresie styczeń-październik 2009 z salonów wyjechało ok. 2 tys. samochodów z instalacjami LPG. Około połowę tej liczby stanowił model Octavia Tour (czyli wciąż
mototarget.plSkoda Octavia Tour
popularna pierwsza generacja tego samochodu, która - jeśli wierzyć plotkom - ma zostać zastąpiona nowym autem, plasującym się cenowo i pod względem wielkości pomiędzy Fabią i aktualną Octavią). Trudno się dziwić tej dominacji, ponieważ Tour LPG kosztuje tyle samo, co odpowiednik wyłącznie benzynowy, a więc zamiast czekać na amortyzację inwestycji, można od razu zacząć oszczędzać. Pozostałe egzemplarze to Fabie, Roomstery, aktualne Octavie i dostawcze Praktiki - wszystkie ze zbiornikami we wnękach kół zapasowych i serwisowane na terenie całego kraju, w jednym z 67 ASO uczestniczących w programie.
Jak udało nam się dowiedzieć, gazowym Skodom kryzys niestraszny. Spowolnienie gospodarcze pozostało właściwie bez wpływu na sprzedaż samochodów w ofercie Twin Power. Cieszą się one stałym wzięciem bez względu na klimat ekonomiczny, co pokazuje, że zawsze jest dobra pora na oszczędzanie. Mamy nadzieję, że coraz powszechniejsze wprowadzanie do oferty silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (TSI, FSI i TFSI) nie przeszkodzi w dalszej ekspansji modeli z instalacją gazową, a ich kolejne wcielenia nadal będą dawać kierowcom możliwość jeżdżenia niedrogo i z ekologicznie czystym sumieniem.