Nie wszyscy w Europie są zadowoleni z wprowadzenia zakazu rejestracji samochodów spalinowych po 2035 r. Jak się okazuje Niemcy szukają sprzymierzeńców, którzy chcieliby wspomóc działania rządu w Berlinie, mające na celu zatrzymanie wprowadzenia w życie tego zakazu.
Dziennik Gazeta Prawna powołując się na własne źródła twierdzi, że poparcie dla niemieckiej inicjatywy mogą wyrazić Włochy. Mówi się także o wątpliwościach związanych z zakazem dla aut spalinowych artykułowanych przez władze francuskie. Niewykluczone także, że władze polskie też przychylą się do odłożenia w czasie zakazu rejestracji samochodów spalinowych.
Do zablokowania tych przepisów konieczne jest poparcie państw reprezentujących 35% ludności Unii Europejskiej plus jedno państwo. Niemcy, Włochy i Francja to już 47% ludności Unii Europejskiej. Potrzebne jest zatem jeszcze jedno państwo, które nie poprze zakazu rejestracji samochodów spalinowych po 2035 r.
Planowane na 7 marca 2023 r. głosowanie nad zakończeniem po 2035 r. sprzedaży samochodów napędzanych silnikami spalinowymi zostało przełożone i ma odbyć się "we właściwym czasie" - jak podaje Dziennik Gazeta Prawna.
Tutaj Niemcy liczą na Polskę i Bułgarię. Biorąc pod uwagę kampanię w mediach publicznych uderzającą, w wielu aspektach całkiem słusznie, w elektryczną motoryzację, można powiedzieć, że jest robiony "grunt" pod takie działanie.
Jak to się ma do pomysłu miliona samochodów elektrycznych ze Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju i projektu samochodu elektrycznego Izera? Niemcy mają w swoim działaniu słuszny interes. A my?
Przypomnijmy, Niemcy opowiadają się za możliwością wykorzystywania po 2035 r. paliw syntetycznych, tzw. e-paliw, które są neutralne dla klimatu i mogłyby być z powodzeniem wykorzystywane do zasilania silników spalinowych.
Firmy niemieckie (Siemens, Porsche) zainwestowały w e-paliwa poważne środki i działania rządu Niemiec są całkowicie zrozumiałe. W przypadku Polski popieranie zakazu rejestracji samochodów spalinowych wydaje się bezpodstawne.
A może rząd polski, mając świadomość tego, że m.in firma Porsche inwestuje poważne pieniądze w rozwój e-paliw, także syntetycznego LPG, również rozważa rozwój tego rodzaju paliw.
Dla krajowej branży autogazu byłaby to dość ciekawa perspektywa, bo po przejściowym wykorzystaniu bioLPG, mogłaby się dalej rozwijać w oparciu o syntetyczne LPG, o którego produkcji pisaliśmy w artykule "Syntetyczne LPG z Tasmanii".
Czy to w ogóle możliwe?
A dlaczego nie?
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl