Po raz pierwszy w historii zmagań z udziałem samochodów Kia Venga z napędem gazowo-elektrycznym, eliminacje zorganizowano w Polsce. W opinii Mariano Costamagny, współzałożyciela firmy BRC i gorącego orędownika sportów motorowych, wybór Toru Poznań to potwierdzenie bardzo wysokiej pozycji Polski wśród odbiorców instalacji BRC. Widząc bardzo duże zainteresowanie rozgrywanymi w Poznaniu eliminacjami, p. Costamagna zadeklarował również, że obecność BRC Green Hybrid Cup w Polsce to nie jednorazowe wydarzenie i w przyszłym sezonie zawody znów zawitają do Poznania.
Pomysł zrodził się z tego, że chcieliśmy pokazać całemu światu, że gaz jest bezpieczny i że jazda na nim może być świetną zabawą. Jest to też świetny poligon doświadczalny dla produkowanych przez nas komponentów.Polska to bardzo piękny kraj a nasz polski przedstawiciel to jeden z większych odbiorców. W Polsce nie trzeba przekonywać ludzi, że gaz to świetne paliwo bo jest on już tutaj bardzo popularny. Może dlatego jest tak duże zainteresowanie tą imprezą i wybór miejsca był strzałem w dziesiątkę.
Mariano Costamagna, współzałożyciel BR
BRC Green Hybrid Cup – treningi
W sobotę przeprowadzono dwa przejazdy treningowe, które pozwoliły zawodnikom z Włoch, po raz pierwszy ścigającym się na poznańskim obiekcie, na zapoznanie się z tym trudnym torem. Jego walory docenił Arturo Merzario, były kierowca Formuły 1, którego zachwycił kształt i wyprofilowanie toru. W jego ocenie tor wymaga od kierowców dobrego przygotowania technicznego. Podczas pierwszego przejazdu najszybsza była młoda, zaledwie 17-letnia Alessandra Brena, tuż za nią uplasowali się Jacopo Lombardelli i Andrea Portatadino. Drugi popołudniowy przejazd należał do Lobardellego, druga była Brena tuż przed Vigilem Lorenzo.
I starcie
Sobotnie treningi ustaliły kolejność startową podczas niedzielnych eliminacji, które rozpoczęły się od ostrej walki pomiędzy kierowcami. Auta pięciokrotnie wypadały z toru, ale tylko jedno zdarzenie, podczas szóstego okrążenia, było na tyle groźne, że zmusiło samochód bezpieczeństwa do wyjazdu na tor i ogłoszenie w ten sposób przedwczesnego zakończenia porannego biegu. W efekcie pierwsze miejsce zajęła Alessandra Brena. Czterogodzinna przerwa wykorzystana została przez zespół dwunastu mechaników z BRC Racing Team do przygotowania aut do następnego wyścigu. Ładowano akumulatory układów hybrydowych, wymieniono uszkodzony zderzak wozu INDRA i naprawiono uszkodzone zawieszenie auta w barwach DHL.
W autach sprawdzano geometrię zawieszenia i szykowano je do dalszych zmagań. Praca ekipy serwisowej oceniana była przez szefa zespołu mechaników Gabriele Rizzo, który skrupulatnie notował wszystkie prace w serwisowym namiocie. Wśród mechaników nieustannie przewijał się Mariano Costamagna, dla którego sport motorowy to doskonały poligon dla najnowszych rozwiązań marki BRC i znakomity sposób na promowanie autogazu wśród kierowców.
Popołudniowy wyścig
Zawodników BRC Green Hybrid Cup nie opuszczało szczęście. Tuż po zakończeniu I biegu zaczęło mocno padać. Słońce wróciło na niebo na pół godziny przed kolejnym wyścigiem, prawie wysuszając tor. Poranne doświadczenia sprawiły jednak, że zawodnicy ostrożniej pokonywali kolejne zakręty poznańskiego toru. Bieg od samego początku należał do rewelacyjnego Andrei Portatadino, który tuż po starcie wysunął się na prowadzenie i konsekwentnie zwiększając dystans od pozostałych zawodników pewnie dowiózł zwycięstwo do mety. Za nim ulokowali się: Marco Brioschi oraz Alessandra Brena. Podczas poznańskich zmagań auto w barwach Stako Worthington, prowadzone przez Paolo Strabellego nie zachwyciło wynikami, lokując się w końcu stawki.
Miasteczko BRC Green Hybrid Cup
Sposób i poziom organizacji BRC Green Hybrid Cup budzi uznanie. W wielkim namiocie serwisowym piętnaście startujących w wyścigach hybrydowych Kii Veng doglądanych było przez zespół doświadczonych mechaników gotowych do natychmiastowej naprawy uszkodzonych samochodów.
Wielki dmuchany namiot służył zawodnikom, zespołowi BRC Racing Team oraz zaproszonym gościom do odpoczynku i rozmowy przy stolikach. Z myślą o dzieciach (jak się okazało, nie tylko) złoty sponsor pucharu – Stako Worthington – rozstawił specjalny namiot z symulatorami wyścigów samochodowych oraz specjalny tor dla chętnych sprawdzenia się w roli kierowcy Segwaya. „Rajdowa” stołówka, grill czy stoisko z rajdowymi pamiątkami uzupełniało profesjonalny wizerunek miasteczka BRC Green Hybrid Cup.
W Poznaniu za rok
Deklaracja Mariano Costamagna o zorganizowaniu w przyszłym roku na Torze Poznań kolejnych eliminacji potwierdza wysoką ocenę polskiego obiektu oraz obsługi technicznej toru, z jaką się spotkaliśmy rozmawiając z zawodnikami i ekipą techniczną. Włosi byli także pod wrażeniem samego Poznania, który w ostatnich latach wiele zainwestował nie tylko w odświeżenie wizerunku centrum miasta, lecz także w infrastrukturę. Atrakcyjność Toru Poznań zyskuje na sąsiedztwie (przez płot) lotniska oraz znakomitym dojeździe dwupasmową drogą z trasy S11. Zdobyte przez Włochów i ich polskich partnerów (Czakram i Stako) doświadczenie z pewnością zaprocentuje podczas przyszłorocznych zmagań.
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl