Urządzenia 705 i 710 są przeznaczone tylko do obsługi klimatyzacji, w których wykorzystuje się stary czynnik (R134a). Kolejne dwa modele (720 i 760) pozwalają, w zależności od wykonania, na obsługę układów ze starym i nowym czynnikiem. Model 770S opracowany pod kątem wymagań niemieckich producentów pojazdów jest dedykowany do układów pracujących na nowym czynniku R1234yf. Jest on standardowo wyposażony w identyfikator rodzaju czynnika. W innych (wybranych) urządzeniach identyfikator czynnika jest opcjonalny. Najwyższym modelem stacji do obsługi klimatyzacji jaką ma w ofercie firma Texa jest 780 R Bi Gas. Jest ona przystosowana do obsługiwania klimatyzacji pracujacych na obu czynnikach. To flagowe urządzenie nie odbiega wymiarowo od innych stacji oferowanych przez firmę Texa, mieszcząc wewnątrz dwie butle (na stary i nowy czynnik). Stacja ta jest przeznaczona dla warsztatów, które obsługują użytkowników zróżnicowanych samochodów, w których jest stosowany zarówno stary jak i nowy czynnik.
Tegoroczną (2014) nowością firmy Texa w zakresie urządzeń do obsługi klimatyzacji jest model 705R. Jest to stacja dysponująca podstawowym wyposażeniem, niezbędnym do wykonywania obsługi klimatyzacji, dedykowana warsztatom, które rozpoczynają wykonywanie tego typu usług i nie dysponują zbyt dużym budżetem.
Z uwagi na przystępną cenę stacja sprzedaje się doskonale. Jest bardzo popularnym urządzeniem w Hiszpanii, kraju dotkniętym kryzysem, który spowodował upadek około 50% warsztatów samochodowych, a zdolności zakupowe pozostałych zostały poważnie obniżone.
Stacja do obsługi klimatyzacji – to się naprawdę opłaca
Z symulacji wykonanych przez firmę Texa wynika, że zwrot inwestycji w stację do obsługi klimatyzacji jest najszybszy w porównaniu z innymi urządzeniami używanymi w warsztatach. Dotyczy to nawet najbardziej zaawansowanego urządzenia typu 780R Bi-Gas. Koszt inwestycji w takie urządzenie zwraca się po wykonaniu 80-90 obsług klimatyzacji, co przy założeniu, że warsztat będzie obsługiwał jednego klienta dziennie oznacza, że po 3 miesiącach zakup stacji się zwróci.
Nagrodzona stylizacja
Jak każdy włoski producent, Texa przywiązuje także dużą wagę do stylizacji urządzeń. Włoskie Stowarzyszenie Wzornictwa Przemysłowego corocznie wybiera z całego rynku włoskiego (nie tylko motoryzacyjnego) 100 produktów, które są później umieszczane w specjalnym katalogu Adi Design Index. W 2012 r., obok np. Alfy Romeo 4C i Ducato Panigale, które są przedstawicielami motoryzacyjnego wzornictwa przemysłowego, znalazła się także stacja do obsługi klimatyzacji firmy Texa.
Nowy czynnik chłodzący (R1234yf) stosuje się obecnie w około 30 modelach (18 markach) nowych samochodów. Liczba pojazdów z nowym czynnikiem jest oceniana na 500 tys. sztuk (kwiecień 2014 r.). Do końca roku ich liczba wzrośnie do 2 mln.
Trochę statystyki
35% klientów firmy Texa decyduje się na na zakup stacji do obsługi klimatyzacji Konfort 760R. Jest to urządzenie z trochę wyższej półki. Wydawać by się mogło, że w Polsce urządzenie takie może być trochę mniej popularne. Okazuje się jednak, że stanowi ono połowę sprzedawanych w Polsce stacji do obsługi klimatyzacji firmy Texa. Wprowadzony w tym roku budżetowy model 705R to około 30% sprzedaży w naszym kraju.
Urządzenia dostosowane do obsługi układów klimatyzacji pracujących na nowym czynniku (R1234yf) stanowią już poważny odsetek w sprzedaży firmy Texa (37%). W Polsce tylko kilka procent sprzedawanych stacji jest dedykowanych do nowego czynnika.
Nowe urządzenia diagnostyczne
Przy okazji prezentacji urządzeń do obsługi klimatyzacji zaprezentowano także diagnoskopy Texa, wśród których także pokazało się kilka nowości. Pierwszą jest interfejs diagnostyczny Navigator Nano S (następca Navigatora Nano), w którym zastosowano podświetlane gniazdo diagnostyczne, które ułatwia podłączanie i sygnalizację akustyczną. Załączana po zakończeniu diagnostyki zapobiega pozostawieniu testera w samochodzie. Urządzenie jest dedykowane do samochodów osobowych i motocykli. Wymaga zastosowania wyświetlacza w postaci komputera lub dedykowanego urządzenia firmy Texa (Axone).
Kolejną nowością w zakresie diagnostyki jest interfejs Navigator TXTS, który jest zmodernizowanym urządzeniem TXT. Interfejs ten jest dedykowany do samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolnicze, budowlanych i sprzętu pływającego). Może on współpracować z komputerem klasy PC lub wyświetlaczami typu Axone, które komunikują się z nim przez bluetooth lub USB.
Podsumowanie
Texa nie jest może firmą powszechnie rozopoznawaną przez kierowców, lecz doskonale znaną wśród branży warsztatowej. Doceniają ją także producenci pojazdów, dla których Texa dostarcza rozwiązania z zakresu diagnostyki, zarówno w zakresie oprogramowania jak i urządzeń. Przy tej okazji warto odnotować, że Texa dostarcza tester diagnostyczny dla polskiej firmy Solaris Bus & Coach, która jest jednym z największych producentów pojazdów dla komunikacji miejskiej w Europie, czy też firmy Ducati produkującej motocykle. Duży udział w rozwoju Texy ma także jej polski oddział (Texa Poland), który osiąga nie tylko bardzo dobre wyniki sprzedaży, lecz jest także inicjatorem wprowadzania nowych rozwiązań (np. Nano Service Klima).
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl