Ceremonia wręczenia kluczyków zgromadziła pokaźne grono gości. Zorganizowano ją w niemieckiej kwaterze głównej Kii we Frankfurcie nad Menem, a przybyli na nią: minister spraw wewnętrznych Hesji i kandydat na burmistrza Boris Rhein, przewodniczący DVFG (Niemieckiej Organizacji Gazu Płynnego) Robert Schneiderbanger oraz przedstawiciele koreańskiej marki w Niemczech i całej Europie – Brandon Yae, Jack Kim, Martin van Vugt i Paul Philpott. Nie zabrakło także redaktorów magazynu branżowego AutoGas Journal, którzy nie tylko dokumentowali wydarzenie, ale też byli jego inicjatorami.
Boris Rhein skorzystał z okazji, by pochwalić firmę Kia za oferowanie instalacji gazowych do swoich samochodów, ponieważ takie inicjatywy służą odciążeniu nie tylko środowiska naturalnego, ale i portfeli kierowców. Systemy służące do konwersji popularnych koreańskich aut pochodzą zaś od Lovato i są przygotowywane specjalnie z myślą o montażu w konkretnych modelach marki Kia, co zapewnia jakość na poziomie produkcji seryjnej i pozwala objąć instalacje aż 7-letnią gwarancją, czyli taką samą, jaka obowiązuje na całe samochody, co stanowi nie od dziś wyróżnik samochodów Kii. Układy LPG są montowane przez firmę BLG w centrum konwersji w Bremerhaven lub u dealerów, którzy przyjęli zamówienie na konkretne egzemplarze. W celu zapewnienia ochrony układowi zaworowemu, nieodzownym komponentem każdej instalacji jest system lubryfikujący P1000.
Szczęśliwym właścicielem półmilionowego auta, Kii Sportage, został Stefan Schmidt. Wiadomość o tym, że jego nowy samochód stanowi kamień milionowy milowy w rozwoju niemieckiego rynku autogazu, przyjął z wielką radością i satysfakcją, a po odbiór nabytku przyjechał z Litwy, gdzie pracuje. Pan Schmidt ma już napędzanego LPG Fiata Punto, którym przejechał dotychczas prawie 150 tys. km i dużo podróżuje, chwaląc tanie tankowanie m. in. w Polsce, po drodze z pracy do domu i z powrotem. Widać więc, że przełomowy pojazd nie trafił na użytkownika dopiero rozpoczynającego przygodę z autogazem, ale zapalonego fana jazdy za pół ceny, dla którego gaz to jedyne paliwo brane pod uwagę podczas zakupu auta. Dlaczego zaś wybór padł na Sportage? Zadecydowały: wyższa pozycja za kierownicą, niebanalny wygląd, 163 KM „pod butem” i umiarkowane jak na SUV-a zużycie paliwa, wynoszące 7,6 l/100 km na benzynie i 8,5 l/100 km na LPG. Biorąc pod uwagę dystans z Niemiec na Litwę, które Kia będzie odtąd regularnie pokonywać, oszczędności na paliwie przyjdą szybciej, niż pan Schmidt nauczy się bezbłędnie mówić „chrząszcz brzmi w trzcinie”. Tym bardziej, że na samym podatku drogowym uratuje 54 euro każdego roku, może także liczyć na 10-procentową zniżkę ekologiczną u ubezpieczyciela. To jest życie...
Należy się spodziewać, że zainteresowanie LPG jako zamiennikiem dla wciąż drożejących paliw klasycznych będzie w Niemczech nadal rosło, a to dlatego, że wprowadzone w 2006 r. preferencje dla użytkowników aut z napędem gazowym (także CNG) nie tylko podtrzymano, ale jeszcze mówi się coraz głośniej o wydłużeniu czasu ich obowiązywania. Wysokość stawek podatkowych pozostanie na zamrożonym poziomie na pewno do końca 2018 r., teraz natomiast DVFG podejmuje odpowiednie działania (m. in. prowadząc rozmowy z przedstawicielami władz federalnych), by zapewnić fanom ekologicznych i ekonomicznych źródeł zasilania spokojny sen aż do 2025 r. Organizacja ma w zanadrzu mocne argumenty, a koronny z nich brzmi: w 2011 r. dzięki LPG niemieckie samochody wyemitowały o 245 tys. ton mniej dwutlenku węgla, a w roku 2012 prawdopodobnie jeszcze ten wynik poprawią.
Oszczędni kierowcy za Odrą mają już teraz do dyspozycji sieć tankowania LPG porównywalną do tej w Polsce, bowiem na tamtejszą infrastrukturę składa się ok. 6500 obiektów. Być może wielu kolejnych skusi się na konwersję przed przyjazdem na rozgrywane w Polsce i na Ukrainie mistrzostwa piłkarskie Euro 2012, a więc przekroczenie bariery miliona samochodów napędzanych autogazem nasi sąsiedzi powinni świętować całkiem niedługo. Czy w końcu nas dogonią, a potem prześcigną? Droga do tego celu jeszcze daleka, ale przy wszystkich dodatkowych korzyściach, jakie w Niemczech można odnieść dzięki korzystaniu z gazu w miejsce benzyny, wszystko jest możliwe. Zamiast zazdrościć – z miejsca życzymy powodzenia, bo LPG to zysk dla wszystkich.
Materiał i zdjęcia pochodzą z magazynu AutoGas Journal.
Zobacz stronę producenta:
Lovatowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl