Według danych udostępnianych przez Federalny Urząd Transportu Samochodowego (Kraftfahrt-Bundesamt – KBA) we wrześniu 2014 r. liczba nowo rejestrowanych samochodów zasilanych LPG w Niemczech wzrosła w stosunku do miesiąca poprzedniego o 40,9%. Podobny wzrost dotyczył samochodów elektrycznych, a liczba rejestracji pojazdów zasilanych gazem ziemnym zmniejszyła się o 16,1%.
Spośród blisko 43,9 mln pojazdów poruszających się po niemieckich drogach aż 68,3% (około 30 mln) stanowią samochody benzynowe, 30,1% to samochody z silnikami Diesla (13,2 mln), a 1,6% (680 tys.) stanowią samochody z alternatywnymi układami napędowymi. Największą grupę wśród nich stanowią samochody zasilane LPG (ponad 500 tys.) przed pojazdami hybrydowymi, których jest ponad 85,5 tys. i napędzanymi CNG (79 tys.).
Z liczbą ponad 500 tysięcy pojazdów, LPG nadal jest paliwem alternatywnym nr 1 na w Niemczech, przyjaznym dla środowiska i zmniejszającym koszty eksploatacji. Przyjęte w umowie koalicyjnej między CDU/CSU i SPD przedłużenie ulg podatkowych dla LPG muszą zostać jak najszybciej przegłosowane, aby zapewnić użytkownikom dostęp do taniego paliwa w przyszłości.
Rainer Scharr, prezes Niemieckiej Organizacji Gazu Płynnego (Deutscher Verband Flüssiggas e.V.)
Według scenariusza rozwoju rynku samochodów osobowych przedstawionego przez Shell liczba nowo rejestrowanych samochodów z gazowymi układami napędowymi będzie stale rosnąć. W 2040 r. 25% nowo rejestrowanych pojazdów będzie napędzanych paliwami gazowymi. 40% tych samochodów będzie napędzanych CNG, kolejne 40% będą stanowić pojazdy hybrydowe z silnikiem spalinowym zasilanym sprężonym gazem ziemnym, a pozostałe 20% będą to samochody LPG. W 2040 r. w Niemczech będzie 6,3 mln samochodów zasilanych gazem (LPG i CNG), co będzie stanowić 15% całego parku pojazdów osobowych.
Raport Shell PKW-Szenarien bis 2040 przedstawia różne scenariusze wykorzystania samochodów osobowych w Niemczech do 2040 r. Scenariusz gazowy obejmuje kwestie polityczne, zachowania konsumentów i stymulowany przez postęp techniczny zwiększający się udział rynkowy samochodów z napędem gazowym.
Wraz z liczbą samochodów będzie rosła także sprzedaż paliw gazowych. Obecnie paliwa gazowe stanowią tylko 2% wszystkich paliw zużywanych przez samochody osobowe w Niemczech. Jednak ich udział będzie rósł, kosztem zmniejszenia zużycia benzyn i oleju napędowego i wg scenariusza Shell osiągnie w 2040 r. poziom 20%.
Osiągniecie takiego udziału pojazdów gazowych w całej populacji samochodów w Niemczech zmniejszy także emisję dwutlenku węgla, ponieważ spalanie paliw gazowych powoduje niższą emisję CO2 w odniesieniu energetycznym. Oznacza to 2,5 mln t mniej CO2 w przypadku emisji bezpośrednio z układu wydechowego samochodu (tank-to-wheel) oraz 3 mln t jeśli weźmie się pod uwagę emisję od momentu wydobycia (well-to-wheel).
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl