Renault Megane III zadebiutował w 2008 r. i był produkowany do 2015 r. w jako trzydrzwiowy hatchback (Coupe), 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz CC (Coupe Cabrio). Odmiana sedan była oferowana jako Fluence.
Wybrany do wyceny instalacji LPG silnik stosowany w Renault Megane III to najsłabsza z oferowanych w tej generacji 2-litrowych jednostek napędowych.
16-zaworowy, dwuwałkowy silnik w 4-cylindrowym, rzędowym układzie konstrukcyjnym dysponował mocą 140 KM i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 195 Nm.
W silniku zastosowano ręczną regulację luzów zaworowych, co w przypadku adaptacji na zasilanie LPG wymusza zastosowanie dodatkowej ochrony zaworów, którą można realizować poprzez:
W silnikach zasilanych LPG kontrolę wartości luzu zaworowego należy przeprowadzać co około 30 tys. km.
Firma Rteam Auto Serwis Burski Piotr zaproponowała do tego Renault Megane 2.0 16V 140 KM trzy różne kompletacje instalacji gazowych, które wykorzystują ochronę zaworów w postaci układów lubryfikacji.
We wszystkich 3 propozycjach (BRC, Zavoli i Lovato) firma zaproponowała zastosowanie lubryfikacji JLM. Układ ten dawkujący do kanałów dolotowych specjalny środek smarny wytwarza na zaworach i ich gniazdach bardzo twardą powłokę ograniczającą zużycie tych elementów. Dzięki niej zachowują one wytrzymałość mechaniczną w wysokich temperaturach, które w silnikach zasilanych gazem oddziałują na zawory i ich gniazda przez znacznie dłuższy czas niż w jednostkach napędowych zasilanych wyłącznie benzyną.
Ceny zaproponowanych przez firmę Rteam Auto Serwis Burski Piotr kompletacji systemów zasilania gazowego oscylują w granicach od 2750 zł za instalację Lovato, poprzez 3050 zł (Zavoli) do 3350 zł za układ firmy BRC. Gdyby nie konieczność stosowania lubryfikacji i emulatora poziomu benzyny, które podnoszą ceny wszystkich instalacji o około 10% (300 zł) to ceny można by uznać za bardzo atrakcyjne. Tym bardziej, że wszystkie zestawy to markowe instalacje włoskich firm.
BRC (marka premium) i Zavoli (marka budżetowa) należą obecnie do firmy Westport Fuel Systems - amerykańsko-kanadyjskiego giganta branży paliw alternatywnych. Lovato to z kolei budżetowa marka włoskiego koncernu LANDI RENZO.
Konieczność stosowania emulatora poziomu benzyny wynika to ze sposobu pomiaru ilości benzyny w zbiorniku. W niektórych samochodach, do których zalicza się także Renault wskazanie poziomu benzyny jest realizowane przez kontrolę czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych i ich wydajności a nie poprzez kontrolę poziomu pływaka w zbiorniku. Sumując podawane do silnika dawki paliwa sterownik benzynowy obniża wskazanie poziomu w zbiorniku o ich wartość.
W czasie pracy na gazie sterownik "nie wie", że wtryskiwacze benzynowe są wyłączone i nadal obniża wskazanie poziomu, pomimo tego, że benzyna nie jest zużywana. Emulator poziomu benzyny eliminuje tę przypadłość i przy każdym uruchomieniu silnika resetuje wskazanie poziomu paliwa. Dzięki temu kierowca zna faktyczny poziom benzyny w zbiorniku.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl