Do niedawna konwersja na LPG silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny uchodziła za nieopłacalną, szczególnie z wykorzystaniem instalacji dotryskowych, czyli takich, w których nie da się zastąpić gazem całej dawki benzyny.
Tego typu instalacje są o wiele prostsze i tańsze niż systemy bezpośredniego wtrysku LPG w fazie ciekłej. Bazują one na najbardziej popularnych na rynku instalacjach IV generacji, w których zamontowane w kanałach dolotowych wtryskiwacze gazowe dawkują sekwencyjnie LPG w fazie gazowej.
Dodatkową funkcją sterownika sterownika LPG tego typu instalacji jest uruchamianie wtryskiwaczy benzynowych, realizujących dotrysk benzyny (stąd nazwa instalacji dotryskowych). Dawkowanie benzyny w takich instalacjach jest ograniczone do niezbędnego minimum tak, aby opłacalność stosowania instalacji LPG w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny była jak największa.
Przepływ benzyny przez zamontowane w komorach spalania wtryskiwacze zabezpiecza je przed uszkodzeniem (zapewnia chłodzenie i usuwanie produktów spalania z ich końcówek).
Właśnie tego typu instalację (dotryskową) - STAG 400 DPI do samochodu Ford Kuga z silnikiem 2.0 Ecoboost o mocy 242 KM rekomenduje warsztat AUTO WEST Szpitun.
System białostockiego producenta, firmy AC S.A. jest instalacją dedykowaną do tego modelu. Specjalnie opracowane oprogramowanie steruje jej pracą stosownie do wymagań tej konkretnej jednostki napędowej.
Z uwagi na wysoką moc silnika (242 KM) w rekomendowanym systemie znalazł się reduktor-parownik STAG R02 Twin, którego wydajność pozwala na zasilanie jednostek napędowych o mocach do 280 KM. To duży zapas, tym bardziej, że STAG 400 DPI to instalacja dotryskowa i pełna moc silnika jest generowana nie tylko z LPG. Jej część pochodzi z benzyny, której niewielka ilość jest dotryskiwana w czasie pracy na gazie.
Zaproponowane przez firmę AUTO WEST Szpitun wtryskiwacze AC W02 w wersji BFC (do silników o wysokich mocach) pozwalają na zasilanie jednostek napędowych do 42 kW na cylinder (57 KM). W przypadku silnika 2.0 Ecoboost o mocy 242 KM będą one w zupełności wystarczające.
Całość systemu firmy AC S.A. warsztat wycenił na 3900 zł (z zaworem pod klapką wlewu benzyny i toroidalnym zbiornikiem LPG).
Instalacja LPG STAG 400 DPI w samochodzie Ford Kuga z silnikiem 2.0 Ecoboost pozwoli na zmniejszenie wydatków na paliwo o ponad 50% (z 902 zł za benzynę do 440 zł za LPG przy założeniu miesięcznego przebiegu 2200 km i zużycia benzyny 9 l/100 km). Oznacza to, że inwestycja w gazowy układ zasilania do silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny zwróci się już po 8 miesiącach.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl