Osadzona luźno w otworze w głowicy świeca może być także przyczyną pęknięcia izolatora wskutek drgań.
Zbyt silne dokręcenie świecy zapłonowej może także powodować zaburzenia w przepływie ciepła do głowicy, będące np. następstwem uszkodzenia (naderwania części gwintowanej). Utworzona w ten sposób szczelina utrudnia przepływ ciepła.
W przypadku suchego, nienasmarowanego
gwintu i nowych pierścieni uszczelniających świece należy dokręcać momentem o wartości 10 Nm.
W przypadku gwintu smarowanego moment należy zmniejszyć o 1/3.
W takim przypadku należy ręcznie wkręcić świece w głowicę (do oporu). Świece zapłonowe z płaskim uszczelnieniem i nową uszczelką należy dokręcić kluczem do świec o kąt 90°. Świece zapłonowe ze stożkowym uszczelnieniem oraz świece z używaną uszczelką płaską dokręca się o kąt około 15°.
Tego typu silniki z ukierunkowaną strugą paliwa wymagają przy montażu świec zapłonowych szczególnej precyzji, ponieważ umiejscowienie iskry w komorze spalania ma bardzo duży wpływ na pracę jednostki napędowej.
W silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny i ukierunkowaną strugą paliwa elektroda masowa świecy musi mieć ściśle określoną w stosunku do wtryskiwacza benzynowego pozycję, zatem zalecenia mówiące o dokręcaniu świecy o określony kąt w takich jednostkach napędowych nie mogą być stosowane. Precyzyjny montaż jest możliwy tylko i wyłącznie z wykorzystaniem klucza dynamometrycznego, który zapewnia dokręcenie świec ściśle określonym momentem.
Świece do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny i ukierunkowaną strugą paliwa mają twarde uszczelnienia, w odróżnieniu od powszechnie stosowanych w „zwykłych” silnikach uszczelnień, które w czasie dokręcania świecy ulegają odkształceniu. Dzięki temu i odpowiednio dobranemu momentowi dokręcania osiąga się ściśle określoną pozycję elektrody masowej względem wtryskiwacza.
Jeśli świeca w takim silniku nie będzie ustawiona w odpowiednim położeniu nie będzie pracował on prawidłowo. Objawami nieprawidłowego montażu świec może być utrudniony rozruch silnika związany z brakiem iskry, a przy dłuższym użytkowaniu nawet uszkodzenie silnika i katalizatora.
Wymiana świec zapłonowych nie jest już tak prostą czynnością jak kiedyś. Należy przy niej zwracać uwagę na bardzo wiele aspektów związanych z funkcjonowaniem współczesnych silników, a pomyłka może okazać się bardzo kosztowna. Może zatem lepiej zlecić tę czynność specjalistycznemu warsztatowi?
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl