Gdyby na etapie projektowania uwzględnić zasilanie silnika LPG, m.in. przez dobór odpowiedniego stopnia sprężania, optymalizację układu dolotowego i opracowanie innej mapy kąta wyprzedzenia zapłonu dla mieszanki gazowo-powietrznej, wartość zużycia autogazu byłaby porównywalna do zużycia benzyny.
Zwiększone zużycie LPG w stosunku do benzyny jest normalnym zjawiskiem i wynika przede wszystkim z właściwości fizycznych obu tych paliw oraz zoptymalizowania konstrukcji i nastaw silników o zapłonie iskrowym do zasilania benzyną.
Masa właściwa LPG w stanie ciekłym jest niższa o około 30% w stosunku do benzyny. Z tego powodu wartość opałowa LPG w odniesieniu do jednostki objętości jest niższa o około 20% w stosunku do benzyny. Z tego właśnie wynika większe w stosunku do benzyny eksploatacyjne zużycie LPG (średnio o około 20%).
Jednak biorąc pod uwagę ceny obu paliw (cena LPG stanowi około 50% ceny benzyny) nawet przy wzroście bezwzględnej wartości zużycia paliwa użytkowanie samochodu na LPG jest bardzo opłacalne.
O szczegóły zapytaliśmy eksperta z firmy AC S.A. - producenta instalacji gazowych STAG.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl