Indian Auto LPG Coalition (IAC) podaje, że stacje LPG znajdują się w 519 indyjskich miastach, a sieć 1000 obiektów, w których można zatankować LPG powoduje, że jest to najbardziej dostępne paliwo alternatywne w Indiach.
Coraz większa liczba właścicieli decyduje się na konwersję samochodu na LPG. Autogaz oprócz generowania korzyści ekonomicznych dla użytkownika jest także paliwem przyjaznym środowisku, co w przypadku tak zaludnionego kraju jakim są Indie jest bardzo istotne. Zostało to dostrzeżone przez władze, które w różny sposób zachęcają lub wręcz wymuszają zastosowanie LPG jako paliwa silnikowego. Jest to jeden z impulsów sprzyjających rozwojowi całego sektora autogazu.
Przykładem takiego działania może być miasto Bangalore (trzecie co do wielkości w Indiach, w którym żyje blisko 9 mln ludzi), w którym LPG stało się obowiązkowym paliwem w bardzo popularnych pojazdach miejskich jakimi są w Indiach trójkołowe autoriksze. Ich właściciele otrzymywali dotację na konwersję swych pojazdów na LPG. Po ulicach Bangalore jeździ 75 tys. takich autoriksz zasilanych LPG. Tankują one paliwo na 40 stacjach oferujących autogaz. Wiele z nich dysponuje dwoma dystrybutorami do LPG.
W Kalkucie, spośród 32 tys. autoriksz, 4 tys. zostało dostosowanych do zasilania LPG, a w Pune jest ich ponad 10 tys.
W innych aglomeracjach indyjskich także obserwuje się działania mające na celu poprawę jakości powietrza poprzez wymuszanie stosowania paliw gazowych w transporcie, a tym samym ograniczanie emisji szkodliwych składników spalin.
Rozwojowi branży LPG sprzyjają także niskie koszty infrastruktury i konwersji samochodów, szeroka dostępność autogazu oraz bezpieczeństwo wykorzystania tego nośnika energii w transporcie.
Większość czołowych producentów pojazdów obecnych na rynku indyjskim oferuje, dostosowane w warunkach fabrycznych do zasilania LPG modele samochodów, np.: Maruti Suzuki (Wagon R, Omni, 800), Hyundai Motors (Accent, Eon, Santro Xing), Tata Motors (Xeta), General Motors (Spark) czy Bajaj Auto.
Zastosowanie gazu płynnego (LPG) jako paliwa silnikowego zostało dozwolone w Indiach w 2000 r. na skutek zmian w ustawie dotyczącej pojazdów mechanicznych, które opracowało Ministerstwo Transportu Drogowego i Autostrad. Budowa infrastruktury do tankowania LPG rozpoczęła się w 2001 r. po zatwierdzeniu stosownych przepisów przez Ministerstwo Ropy Naftowej i Gazu Ziemnego.
Od tego czasu rząd, wspomagany przez dyrektywy Sądu Najwyższego wdrożył działania mające na celu ograniczanie zanieczyszczenia powietrza w różnych miastach przez obowiązkowe wprowadzenie paliw gazowych w najbardziej zanieczyszczonych aglomeracjach.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl