Kluczem do sukcesu ma być zastąpienie elektrolitów ciekłych stałymi przy zasadniczo niezmienionej, litowo-jonowej naturze samych akumulatorów. Tyle wiadomo w teorii, natomiast w praktyce trudnością okazuje się znalezienie odpowiedniego materiału, który najlepiej spełniłby wymagania w zakresie właściwości elektrolitycznych. Także proces produkcji ogniw przyszłości przedstawia przeszkody, których nie da się przezwyciężyć przez kilka najbliższych lat. Ale skoro podstawowe założenia są znane, można dążyć do ich jak najszybszej realizacji. I są tacy, którzy próbują - wśród nich Sakti3, Planar Energy i Toyota.
Druga z wymienionych powyżej firm twierdzi nawet, że jest bliska przełomu, ponieważ udało jej się odkryć właściwy surowiec. Planar Energy opracował także zoptymalizowany, gwarantujący niskie koszty proces produkcji, który ma dawać zwiększenie wydajności wytwarzania o 200-300% przy jednoczesnej redukcji nakładów o 50%. Jeżeli nie pojawią się nieprzewidziane przeszkody, baterie chemiczne staną się przestarzałe w perspektywie 5 lat. Nie powinniśmy jednak po nich płakać, bo akumulatory z elektrolitami stałymi zwiększą zasięg elektrycznych samochodów z obecnych 200 do 1000 km.
Możliwości i naturę baterii przyszłości będzie można wykorzystać dwojako: z racji ich mniejszych rozmiarów i większej dowolności w kwestii kształtu pozwalają zaoszczędzić na masie całkowitej aut lub - zajmując tyle samo przestrzeni i pochłaniając porównywalną liczbę kilogramów, co teraz - znacznie poszerzyć umiejętności pojazdów w zakresie dystansów pokonywanych na pojedynczym ładowaniu. Wszystko to wsparte dodatkowo doskonałymi właściwościami przewodzenia i wysoką stabilnością ogniw. Toyota wprawdzie jest nieco mniej optymistyczna, jeżeli chodzi o termin pojawienia się przełomowych źródeł energii na rynku, określając go w przedziale 2015-2020, ale czymże jest tych kilka więcej lat w porównaniu z całym stuleciem istnienia elektrycznej motoryzacji, w którym nie doczekaliśmy się na podobną rewolucję?
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl